هوای اراک به وضعیت سالم رسید / ساوه همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: هوای شهرستان اراک امروز چهارشنبه پس از چندین روز متوالی به وضعیت سالم رسید، اما هوای شهرستان ساوه همچنان ناسالم است.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، علیرضا محرابیان افزود: متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز چهارشنبه به عدد ۱۲۶ رسید که بیانگر شاخص کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس بود.

وی به فرایند کاهش آلایندگی‌ها در هوای شهرستان اراک اشاره کرده و ادامه داد: در ساعت ۱۱ صبح امروز چهارشنبه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهرستان اراک به عدد ۹۰ رسید که نشانگر کیفیت هوای سالم در این شهرستان است.

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهرستان ساوه در ساعت ۱۱ صبح امروز چهارشنبه به عدد ۱۲۷ رسید که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

محرابیان به دلایل آلودگی و آلاینده مسئول در هوای شهرستان ساوه اشاره داشته و تصریح کرد: آلاینده مسئول در هوای این شهرستان، ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون است که دلیل اصلی آلایندگی‌های هوا در ساوه محسوب می‌شود.

وی به تعداد روزهای آلوده شهرستان اراک در سال جاری اشاره کرده و بیان داشت: اراک یکی از ۸ کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.