هزینه ۵۵۰۰ میلیارد ریالی تملک پروژه مدافع امنیت بر اساس قیمت روز/ تشکر از همکاری شهروندان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون مالی اقتصادی شهرداری قم گفت: در پروژه شهدای امنیت قم برای تملک ۹۶ پلاک، به قیمت روز نزدیک 5 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده که دارای ترکیب ۴۵ درصد نقدی و ۵۵ درصد معوض ملکی است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سید مرتضی حسام نژاد با اشاره به برگزاری افتتاحیه ۲۱۸ پروژه شهری در روزهای آتی اظهار داشت: احداث تونل شهدای امنیت و تعریض بلوار جمهوری اسلامی در منطقه دو یکی از مهم ترین این پروژه‌ها است که فاز یک آن سال ۱۳۹۶ افتتاح شد.

وی افزود: این پروژه یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم در خصوص ایجاد شبکه ارتباطی و شریانی شهر و نیز تسهیل در دسترسی سریع و ایمن شهروندان به ویژه شهروندان منطقه دو قم است و نقش حیاتی و سازنده‌ای در نوسازی بافت محل و بهبود ترافیک کل شهر دارد.

معاون مالی اقتصادی شهرداری قم با تاکید بر اینکه در شرایط ویژه اقتصادی طرح تملک املاک واقع در مسیرهای مناطق کم‌برخوردار امری سخت و زمانبر و با تبعات گسترده اجتماعی و اقتصادی است، تصریح کرد: با محوریت و همت ویژه همکارانمان در منطقه دو شهرداری و به کارگیری توان اجرایی و پشتیبانی مالی و املاک شهرداری مرکز و حمایت‌های شهردار محترم قم و همچنین مشارکت و همکاری مالکین فرآیند تملک و احداث این طرح به اتمام رسید.

وی گفت: احداث زیرگذر بلوار جمهوری از میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام(ره) یکی از پروژه های کلان و خاص کلانشهر قم محسوب می‌شود که ده‌ها سال شهروندان و مدیریت شهری آرزوی تحقق آن را داشتند و به لطف الهی به اتمام رسید.

حسام نژاد با بیان اینکه تملک و تخریب املاک واقع در معابر جدید پرهزینه‌ترین و سخت‌ترین بخش اقدامات در انجام پروژه‌ها است، ابراز کرد: در این مسیر برای تملک ۹۶ پلاک، به قیمت روز نزدیک ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است که دارای ترکیب ۴۵ درصد نقدی و ۵۵ درصد معوض ملکی است.

وی ضمن تقدیر از همراهی و تعامل مالکین در واگذاری املاک خود اظهار امیدواری کرد که بهره‌برداری از این طرح نقش و تاثیر بسزایی در رفاه حال شهروندان و پیشرفت و توسعه شهر داشته باشد.