نگرانی کارگران داروگر از آینده/ کارخانه باز است اما همچنان تولید ندارد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نایب رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: همچنان پیگیر وضعیت کارخانه داروگر هستیم؛ امیدواریم به زودی تولید در این کارخانه برقرار شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار و نایب رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور)، در مورد آخرین وضعیت شرکت داروگر تهران گفت: مشکلات داروگر چندین ساله است و متاسفانه این واحد قدیمی و باسابقه با بی‌تدبیری به این حال و روز افتاده؛ ما پس از اتفاقات سال گذشته، نشست‌هایی با مدیرعامل داشتیم و تمام نهادهای مرتبط از جمله سازمان امور مالیاتی و وزارت کار را درگیر ماجرا کردیم.

او افزود: در نشست سال گذشته با کارفرما قرار گذاشتیم که هیچ کارگری را اخراج نکند و حقوق نیروها را سر وقت بپردازد؛ اما متاسفانه ظاهراً کارفرما اصلاً به دنبال راه انداختن کار نیست و اختلافات با سازمان امور مالیاتی، بیشتر دستاویزی برای تعطیلی کارخانه است. این اتفاق خوشایندی نیست و نباید داروگر به سرنوشت برندهای قدیمی مثل ارج و … دچار شود.

به گفته‌ی وی، بعد از پلمب درها و تعطیلی کامل کارخانه، دهم خردادماه، اعضای هیات مدیره کانون شوراهای استان تهران، در مقابل کارخانه جمع شدند و با کارفرما و مقامات ادارت کار مذاکره کردند.

خدایی اضافه می‌کند: در نهایت قرار شد درب کارخانه باز و حقوق‌ها پرداخت شود؛ اخراجی‌ها هم سر کار بازگردند؛ نماینده اداره کار نیز پذیرفت شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات کارگران داروگر و اخراجی‌های آن دایر شود.

اما کار برطبق روال پیش نرفت و کارفرما بازهم به قول و قرارها پایبند نماند؛ عضو کارگری شورایعالی کار با بیان این مطلب ادامه داد: متاسفانه کارفرما به فاصله یک هفته بعد از آن نشست و قول و قرارها، دوباره اخراجی ها را به شرکت راه نداد و خلاف تضمین‌هایی که داده بود، واحدها را راه اندازی نکرد؛ درنتیجه پلمب کارخانه باز است و کارگران در شرکت حضور دارند اما واحدها خوابیده و تولید انجام نمی‌شود.

خدایی اضافه می‌کند: ما در هفته گذشته همچنان پیگیری‌ها را ادامه دادیم؛ با اداره کار و سایر نهادها جلسه داشتیم حتی مساله را از معاون رئیس جمهور پیگیری کردیم و هنوز ماجرا ادامه دارد.

این فعال کارگری در پایان تاکید می‌کند: کارخانه‌ای به قدمت و عظمت داروگر به هیچ وجه نباید تعطیل شود؛ اجازه نمی‌دهیم کارفرما کارخانه را تعطیل و کارگران باسابقه را اخراج کند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایلنا