نبود کار و تامین معیشت دغدغه کارگران ساختمانی است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی رامیان گفت: قشر کارگر ساختمانی از از قشر های زحمت کش و محروم جامعه است و نبود کار و تامین معیشت دغدغه کارگران ساختمانی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از گلستان،مهدی کوهساریان اظهارکرد: در حال حاضر ساخت و سازها هنوز افزایش چشمگیری نداشته است و کارگران ساختمانی برای کار و معیشت دچار مشکل شده اند.

وی ادامه داد: در حوزه ساخت و ساز مسکن مشکلاتی مانندکاهش تقاضای ساخت مسکن، نوسان قیمت مصالح، عدم وام‌دهی بانک ها و…. وجود دارد.

وی بیان کرد: دراین شرایط وضعیت معیشت کارگران ساختمانی خوب نیست و باید هر چه سریع تر فکری به حال معیشت این دسته از کارگران شود.دولت و نمایندگان مجلس اقدمات فوری جهت تامین معیشت کارگران انجام دهند.

وی تصریح کرد: بیشترین حوادث ناشی از کار متعلق به صنعت ساختمان است و ارتقای ایمنی به منظور کاهش حوادث ناشی از کار از جمله مطالبات مهم جامعه کارگری و کارفرمایی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: کارگران ساختمانی با مشکل بالا بودن آمار نقص عضو و مرگ به خاطر عدم ایمنی در محیط کار و سقوط مواجه هستند.متاسفانه بسیاری از کارگران ساختمانی بیمه ندارند و از مسئولین میخواهیم که مشکل بیمه این افراد زحمت کش جامعه را برطرف کند.