نامه کارگران ابنیه فنی تراورس برای اجرای مصوبه تبدیل وضعیت ایثارگران/ منتظر اجرای قانون هستیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
برخی کارگران ایثارگر شرکت ابنیه فنی تراورس با نامه‌ای از تعلل شرکت راه آهن برای اجرای مصوبه تبدیل وضعیت استخدامی کارگران شرکتی ایثارگر انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارگران پیمانکاری ابنیه فنی تراورس در نامه‌ای از تعلل شرکت راه آهن برای اجرای مصوبه تبدیل وضعیت استخدامی کارگران شرکتی ایثارگر انتقاد کردند.

این کارگران می‌گویند: براساس بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰، همه ایثارگران نهادها از جمله راه آهن باید تا قبل از پایان سال، تبدیل وضیت شده و رسمی شوند.

متن نامه به شرح زیر است:

احتراما. به استحضار می‌رساند بر اساس بخشنامه ماده ۲قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و دستورالعمل نحوه اجرای بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰.۱۴۰ کل کشور سازمان برنامه بودجه درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا توسط دستگاههای اجرایی کشور با تلاش و توجه و پیگیریهای مداوم نمایندگان محترم مجلس این خواسته دیرینه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران محقق گردید.

معروض می‌داریم شرکت راه آهن ایران از تبدیل وضعیت فرزندان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شاغل در شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) سرباز می‌زند و ایثارگران این شرکت از نظر امنیت شغلی و حقوقی بسیار مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. نظر به اینکه شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی (تراورس) طبق رای دادگاه شعبه ۲۱مجتمع شهید بهشتی تهران از تاریخ ۹۹/۹/۱ که قبلا از شرکت‌های زیر مجموعه راه‌آهن بوده و از بخش خصوصی مجددا به دولت (راه آهن) واگذار گردیده است، می‌بایست امر (تبدبل وضعیت پرسنل ایثارگر) توسط راه آهن صورت بگیرد. متاسفانه با توجه به اینکه اسناد ایثارگران پرسنل این شرکت (تراورس) تحویل منابع انسانی و مسئول امور ایثارگران راه آهن داده شده ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدام ملموسی در این خصوص صورت نگرفته است و ما کماکان سردرگم هستیم و هیچکس جوابگو نیست. و این حق خانواده محترم شهدا و ایثارگران عزیز نیست.

و خواهشمندیم ضمن پیگیری و ساماندهی و تبدیل وضعیت ایثار گران این مجموعه که ماهیت شغل خطیر آنان تامین امنیت سیر قطارها می‌باشد، اقدام نمایید.

  • منبع خبر : ایلنا