معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان: محور مقاومت در کل منطقه حضور و امتداد دارد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه شهید سلیمانی یک فرمانده سیاسی و راهبردی و آشنا به همه تحولات منطقه و جهان بود، گفت: شهید سردار سلیمانی از طریق رفتار خود در صحنه جهاد ثابت کرد که خط مشی اسلام خط مشی رحمت و رافت است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی اظهار کرد: محور مقاومت در کل منطقه حضور و امتداد دارد. همچنین وحدت و همبستگی و همگرایی در منطقه وجود دارد. این شهدا جایگاه ویژه‌ای پیش خداوند دارند و در راه اسلام جان خود را فدا کرده‌اند.

وی با اشاره به ویژگی شهدای اسلامی و به ویژه سردار سلیمانی، گفت: همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند شهید سلیمانی یک مدرسه و مکتب است. همه امت باید شخصیت ایشان را بررسی کرده و آن را الگوی زندگی قرار دهند. اساس و پایه مکتب شهید سلیمانی این بود که ایشان از شخصیت‌های برجسته اسلام و پیرو خط مشی ولایت بودند و از طریق رفتار خود در صحنه جهاد ثابت کرد که خط مشی اسلام خط مشی رحمت و رافت است و تکفیری‌ها مسلمان و پیرو دین اسلام نیستند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه شهید سلیمانی قهرمان قدس است، گفت: پیروی از خط مشی اسلام و اهل بیت یکی دیگر از ویژگی‌های این شهید است و تنها خط مشی است که می‌تواند جهان اسلام را متحد و یکپارچه سازد، جهاد امام خامنه‌ای مرز و حد نمی‌شناسد. شهید سلیمانی هم در کنار مردم زندگی کرد. با اخلاق خوب و مدیریت عالی که داشت. او نه فقط یک رهبر نظامی بلکه یک فرمانده سیاسی و راهبردی و آشنا به همه تحولات منطقه و جهان بود.

نعیم قاسم تصریح کرد: شهید سلیمانی همگام با فقرا و خانواده‌های شهدا نمونه ای از جهاد را نشان داد که جهاد کردن فقط سلاح به دست گرفتن نیست.

وی در ادامه با اشاره به مسئله فلسطین اظهار داشت: فلسطین معیار حق و حقیقت است. تنها مسئله سرزمین نیست که باید آزاد شود. این موضوع یک طرح و یک مسئله می‌باشد. استکبار می‌خواست که از طریق فلسطین و قدس جغرافیای منطقه را به نفع خود تغییر دهد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه شهید سلیمانی یک اندیشمند فکری و سیاسی بود، گفت:‌ ایشان هنگامی که در اجتماعات شرکت می‌کرد دوراندیش بود و با دید استراتژیک و راهبردی خود و با چشم خدا به آینده نگاه داشت. او یک مکتب و مدرسه است. ما دستورات را از میدان جنگ می‌گوییم نه فقط از چارچوب تئوری‌ها.

انتهای پیام

شیخ نعیم قاسم در اولین اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی، گفت: همه محورهای مقاومت در منطقه باید با هم متحد شوند.

وی افزود: حاج قاسم ثابت کرد که تنها خط و مشی اسلام می تواند جهان اسلام را متحد و یکپارچه کند.

نعیم قاسم یادآور شد: شهید سلیمانی ثابت کرد خط مشی اسلام، خط مشی رحمت و رافت است.