مطالبات سنواتی کارگران پیمانکاری شهرداری نیشابور پرداخت شود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران پیمانکاری شهرداری نیشابور می‌گویند که پیمانکار هنوز بابت مطالبات مربوط به سه سال سنوات پرداخت نشده با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، تعدادی از کارگران شهرداری نیشابور واقع در استان خراسان رضوی گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۳۷۰کارگر تحت مسئولیت شرکت پیمانکار کار می‌کنند که مطالبات سنواتی آن‌ها از سال ۹۷ پرداخت نشده است.

کارگران گفتند: مهمترین نگرانی حال حاضر کارگران پیمانکاری شهرداری نیشابور، این است که مطالبات معوقه خود را قبل از خروج پیمانکار دریافت کنند.

به گفته یکی از کارگران؛ در آخرین پیگیری کارگران از کارفرمای اصلی (شهرداری نیشابور)، قرار شد شهرداری ۸ میلیارد از طلب ۱۸ میلیاردی پیمانکار بابت طلب کارگران به حساب آنها واریز کند که هنوز اتفاق نیفتاده است.

کارگران پیمانکاری شهرداری نیشابور درباره سایر مطالبات خود تصریح کردند: جدا از طلب حدود سه سال حق سنوات، ذخیر مرخصی هم طلبکاریم. در عین حال وضعیت پرداخت ۴ درصد هزینه بازنشستگی کارگرانی که شرایط بازنشستگی دارند نیز باید معلوم نیست.

به گفته وی؛ علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز مسئولی پاسخگوی مطالباتمان در استان نیست.

بر پایه اظهارات این کارگر؛ کارگران شهرداری نیشابور نگران هستند قبل از خروج پیمانکار نتوانند به مطالبات خود برسند. انتظار آنها آن است که با اتمام سال و قبل از خروج پیمانکار، شهرداری مطالبات کارگران را وصول کند.

  • منبع خبر : ایلنا