مشکلات کارگران ساختمانی اسفراین بررسی شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
جلسه بررسی مسایل و مشکلات کارگران ساختمانی شهرستان اسفراین در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، جلسه بررسی مسایل و مشکلات کارگران ساختمانی شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی با حضور امان الله حسین‌پور (نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی)، قنبرزاده (بخشداربخش بام وصفی آباد) و محمد باقری (بازرس کانون عالی کارگران ایران) در تهران برگزار شد.

این جلسه به منظور بررسی مسایل و مشکلات کارگران ساختمانی شهرستان اسفراین تشکیل و اعضای حاضر هر نظرات و مشکلات حوزه خود را مطرح کردند.

عمده‌ترین مشکلات یکی بیمه تامین اجتماعی است که بسیاری از کارگران این شهرستان در انتظار دریافت آن هستند. بنابر این درخواست حاضرین احداث دوشعبه اقماری بیمه کارگران ساختمانی در بخش‌های بام وصفی آباد است. همچنین در بخش دیگری از مشکلات مطرح شده به افزایش گرانی کالاهای اساسی و مواد غذایی بویژه افزایش قیمت نان اشاره شد که بخش قابل توجهی از کارگران قدرت خرید نان را از دست داده اند.

همچنین در پایان این جلسه گفته شده؛ طبق آمار حدود ۱۸ هزار کارگر ساختمانی در شهرستان اسفراین بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر در شهرستان اسفراین تحت پوپشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند و مابقی با مهاجرت به سایر استانها همانند تهران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

  • منبع خبر : ایلنا