مشکلات شغلی کارگران سیمبان مرتفع نشد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران حجمی و شرکتی سیمبان کشور در ارتباط با وضعیت شغلی خود همچنان با مشکل مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، یکی از کارگران سیمبان اظهار داشت: با وجود رسانه‌ای شدن مشکلات شغلی کارگران سیمبان کشور، هنوز نهادی به مشکلات ما رسیدگی نکرده است.

این کارگر در تشریح مشکلات شغلی خود و همکارانش گفت: کارگران حجمی و شرکتی سیمبان کشور که در خطوط سرد و گرم توزیع برق مشغول کارند، خواستار تبدیل وضعیت قراردادهای خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم و تصویب قانونی که امنیت جانی آنها را تضمین کند، از سوی مسئولان هستند.

به گفته وی، متاسفانه نیروهای سیمبان شرکتی و حجمی که در خط مقدم شرکت توزیع نیروی برق از جان و سلامتی‌شان مایه می‌گذارند تا چراغ هیچ خانه و کارخانه‌ای خاموش نباشد و آن‌ها که در بحران‌هایی مثل سیل، زلزله، توفان، برف و… اولین نیروهای خدمت‌رسان هستند، از امنیت شغلی برخوردار نیستند.

به گفته آن‌ها؛ رفع تبعیض و بی‌عدالتی، یک خواسته قانونی است؛ وقتی ما برای شرکت توزیع برق کشور کار می‌کنیم، چرا قراردادمان مستقیم نیست و در عین حال از بسیاری از مزایای رفاهی و قانونی همانند بیمه تکمیلی و لباس کار مناسب حتی در این فصل سرد سال محروم هستیم.

این کارگر همچنین اظهار کرد: چندین سال است پیگیر تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات قانونی از مسئولان هستیم که انجام نمی‌شود این در حالیست که وزارت نیرو؛ سیمبانان را جزو نیروی انسانی خود به حساب نمی‌آورد و می‌گوید آن‌ها از نیروهای پیمانکاری هستند و وزارت نیرو مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد.

کارگران با بیان اینکه جدا از موضوع تبدیل وضعیت، سیمبانان از امنیت جانی برخوردار نیستند، گفتند: ما سیمبانان سالهاست با حقوق نابرابر در ارتفاع تیرک‌های برق در سخت‌ترین شرایط و استرس‌زا به کار مشغولیم و در این راه شماری از همکارانمان را از دست داده‌ایم با این حال انتظارمان از مسئولان این است که پیگیر مشکلاتمان باشند.

  • منبع خبر : ایلنا