مسئولان به شهرداری ایرانشهر کمک کنند/ انتظار کارگران برای دریافت عیدی و حقوق
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران شهرداری ایرانشهر می‌گویند: مسئولان کشوری و استانی به شهرداری ایرانشهر و کارگران آن کمک کنند تا از بحران مالی خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، امروز (هیجدهم اسفندماه) کارگران شهرداری ایرانشهر هنوز در انتظار پرداخت مطالبات مزدی خود هستند. در روزهای پایانی سال که شهرداری به این کارگران با حدود ۵ ماه حقوق معوق، وعده داده بخشی از مطالبات آن‌ها را پرداخت کند اما تا امروز انجام نشده است. در عین حال ۱۳ سال است به دلیل مشکلات مالی عیدی و پاداش کارگران پرداخت نشده است.

یکی از کارگران با بیان اینکه مشکل شهرداری ایرانشهر کمبود نقدینگی است، گفت: نهادهای مسئول به شهرداری کمک کنند تا از این بحران خارج شود و مشکل کمبود نقدینگی و تاخیر در پرداخت معوقات مزدی کارگران یکبار برای همیشه حل شود.

او افزود: مسئولان شهری ایرانشهر باید پاسخگوی مشکلاتی باشد که برای کارگران این واحد خدماتی و خانواده‌های آن‌ها پیش آمده است؛ اما متاسفانه شهرداری به دلیل مشکلات اقتصادی موجود توان پاسخگویی ندارد و پیگیری کارگران از نهادهای مسئول همانند استانداری، فرمانداری، سازمان شهرداری‌ها و سایر نهادهای دولتی که وعده کمک به شهردارا داده وبودند، بی‌نتیجه باقی مانده است.

این کارگر در ادامه درباره وضعیت معیشتی برخی از همکارانش گفت: برخی از همکاران حتی به اندازه یک وعده نان خالی پول در جیب ندارند و از دوستان خود قرض می‌کنند.

او افزود: مطالباتمان شامل ۵ ماه بی‌حقوقی و ۱۳ سال عیدی و پاداش حدود ۶۵۰ کارگر است، توقع نداریم در شرایط فعلی همه معوقات را یکجا بپردازند، اما همراه بخشی از طلبمان حداقل عیدی را بدهند که بتوانیم برخی از مایحتاج ضروری روزانه زندگی خود را تامین کنیم.

این کارگر اضافه کرد: مسئولان شهری گفته بودند به زودی مطالباتمان را به همراه عیدی پرداخت می‌شود؛ خدا کند این وعده محقق شود چند هفته و ماه نکشد؛ ما منتظریم امروز یا فردا حداقل بخشی از مطالبات‌مان را بگیریم.

او با بیان اینکه کارگران این واحد شهری خواستار آن هستند که هرچه سریعتر مسئولان به مشکلات مالی شهرداری ایرانشهر رسیدگی کنند، افزود؛ انتظار داشتیم با مساعدت مسئولان پایان سال جاری شاهد بهتر شدن وضعیت شهر ایرانشهر، شهرداری و کارگران باشیم اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و وضعیت طبق روال قبل ادامه دارد.

  • منبع خبر : ایلنا