مراسم تقدیر از بانوان شهرداری قم برگزار شد / اولویت سیاست‌های حمایت از خانواده و فرزندآوری
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
با حضور معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، مسئول کمیته بانوان شورای اسلامی شهر قم و مشاور امور بانوان شهرداری قم، مراسم تقدیر از بانوان شاغل در مجموعه شهرداری قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، در آستانه فرارسیدن میلاد پرسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، مراسم تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری قم با حضور معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، مسئول کمیته بانوان شورای اسلامی شهر قم، مشاور امور بانوان شهرداری قم و بانوان شاغل در بخش‌های مختلف شهرداری قم برگزار شد.

نرجس نیازمند، مسئول کمیته بانوان شورای اسلامی شهر قم در این مراسم به وجود بانوان پرتلاش و متخصص در مجموعه شهرداری قم اشاره کرد و گفت: بسیاری از این بانوان در حیطه عملکردی خود برجسته و ممتاز بوده و می‌توانند منشأ اثر باشند.

وی تشکیل کمیته بانوان شورای اسلامی شهر قم را اقدام نخست در مسیر توجه به این قشر در مجموعه مدیریت شهری و شهر قم دانست و افزود: ما مسائل مرتبط با بانوان را در کنار مسائل خانواده می‌بینیم و این موضوع تمام اقشار را دربرمی‌گیرد.

مسئول کمیته بانوان شورای اسلامی شهر قم به انجام مطالعات کاربردی در حیطه بانوان در شورای اسلامی شهر و این کمیته اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از مسائل مهم برای ما رسیدگی به وضعیت جسمی و نشاط بانوان است.

وی با اشاره به ایجاد بوستان‌های متعدد در شهر قم در سال‌های اخیر اضافه کرد: در گذشته نگاه نسبت به ساخت بوستان بانوان چندان قوی نبود اما در حال حاضر اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است.

نیازمند با اشاره زمینه‌سازی برای ساخت یک بوستان بزرگ چند هکتاری برای بانوان و خانواده با وجود فضاهای ورزشی و فرهنگی ادامه داد: قم دیرتر از کلانشهرهای دیگر در این زمینه حرکت کرده اما نگاه مدیریت شهری مثبت است.

وی به تدوین بسته حمایتی زنان و خانواده در شورای اسلامی شهر قم اشاره کرد و گفت: این بسته با دو رویکرد مجموعه شهرداری و جامعه تدوین شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اعطای کمک هزینه ازدواج و فرزندآوری از جمله مسائلی است که در قالب این بسته و در راستای سیاست‌های جمعیتی کشور پیش‌بینی شده است.

مسئول کمیته بانوان شورای اسلامی شهر قم همچنین از ۵ برابر شدن بودجه‌های فرهنگی حوزه بانوان برای خدمت‌رسانی بهتر به این قشر از جامعه خبر داد.

سید ابوالفضل اسماعیلی، معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پیشرفت مجموعه شهرداری قم در ابعاد مختلف در طول سال‌های گذشته گفت: از جمله نشانه‌های این موضوع حضور بانوان کاردان و مسئولیت‌پذیر در این مجموعه است.

وی ادامه داد: بانوان در مشاغل مختلفی که حضور دارند، با تخصص و تبحر فراوان و دقتی که در موضوعات دارند، موجب رشد مجموعه‌ها می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در پاسخ به سؤالات برخی از بانوان شاغل در شهرداری گفت: اختیارات ما در محدوده قوانین اداری بوده و از این حوزه نمی‌توانیم فراتر حرکت کنیم.

همچنین زهرا کرمانی، مشاور امور بانوان شهرداری قم در این مراسم به راه‌اندازی مرکز مشاوره بانوان و خانواده شهرداری قم اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام به منظور توجه به نیازهای روانی مجموعه کارکنان شهرداری قم و خانواده‌های آنان صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین در حوزه‌های مختلف رفاهی و نشاط بانوان در مجموعه شهرداری قم اقدامات متعددی با حمایت شورای اسلامی شهر قم در حال پیگیری است.