مدیریت اقتصادی گرفتار آزمون و خطاست/ تاوانِ بازی‌های سیاسی را اقشار ضعیف جامعه می‌دهند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیر اجرایی خانه کارگر اراک گفت: هنگامی که فردی آگاهی و تسلط لازم را در حوزه‌های کارگری، کارفرمایی، تولید و اشتغال ندارد، حداقل یک سال طول می‌کشد تا به این حوزه‌ها مسلط شود و در این مدت بلایی به روز زیر‌مجموعه‌های خود می‌آورد که زیانش را کارگران، کارفرمایان، تولید و اشتغال کشور می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، علی قیاسی (دبیر اجرایی خانه کارگر اراک) با ابراز تاسف از بکارگیری برخی نیروهای ناکارآمد در بدنه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی گفت: در تمامی سالهای گذشته تاوان سنگینی بابت بکارگیری نیروهای غیرمتخصص و سیاسی کاری داده‌ایم.

قیاسی با تاکید بر اینکه در بدنه وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی نیروهای متخصص، کارآمد و مجرب بسیاری وجود دارند که دولت سیزدهم می‌توانست از وجود آن‌ها استفاده کند، گفت: با کمال تاسف شاهد هستیم که افرادی ضعیف و غیرمتخصص به حوزه روابط کار را برای تصدی بر پست‌های مهم به کار گرفته‌اند که آینده تاریکی از این بابت پیش رو داریم.

وی نسبت به تبعات بکارگیری نیروهای غیرمتخصص در پست‌های کلیدی همچون وزارت کار و معاونت‌های آن هشدار داد و گفت: هنگامی که فردی آگاهی و تسلط لازم را در حوزه‌های کارگری، کارفرمایی، تولید و اشتغال ندارد، حداقل یک سال طول می‌کشد تا به این حوزه‌ها مسلط شود و در این مدت بلایی به روز زیر‌مجموعه‌های خود می‌آورد که زیانش را کارگران، کارفرمایان، تولید و اشتغال کشور می‌دهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک با تاکید بر اینکه تولید و اقتصاد ریشه و رکن اصلی مباحث کارگری و کارفرمایی است، گفت: مشکلات و چالش‌های روابط کار در بنگاههای اقتصادی را باید با نگاه تخصصی و به وسیله افراد مجرب حل کرد، در صورتی که امروز افرادی سرکار هستند که تخصص و تجربه لازم را ندارند و نمی‌توانند کارآیی لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت در حوزه‌های اقتصادی و کارگری می‌بایست در قالب مباحث صنفی و مرتبط بررسی و حل و فصل شود، گفت: بکارگیری نیروهای سیاسی در مسائل صنفی به زیان اقتصاد کشور تمام می‌شود.

قیاسی افزود: در روزهایی که رئیس‌جمهور به دنبال ترکیب کابینه بود، وعده می‌داد که دور از سیاسی کاری عمل خواهد کرد و افراد باتجربه و کارآمد را بکار خواهد گرفت، اما گاه مدیرانی راس کار دیده می‌شوند که با شایسته‌سالاری فاصله دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک با تاکید بر اینکه تنها وزیر، معاونان و مدیران کارآمد، باسواد و متخصص می‌توانند گره‌گشای مشکلات کارگران باشند، گفت: چالش‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف وجود دارد که مدیریت آن‌ها به افراد توانمند بستگی دارد.

وی بر شایسته‌سالاری به دور از نگاه‌های سیاسی و حزبی تاکید کرد و گفت: قرار نیست فردی را از یک صندلی بلند کنیم و فرد دیگری را به جایش بنشانیم. می‌بایست مدیری که جایگزین می‌کنیم، توانمندتر، کارآمدتر، مسلط‌تر و با تجربه‌تر از قبلی باشد.

وی با اشاره به اینکه وزیر کار و افرادی که در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کار گرفته شده‌اند، تجربه و تخصص لازم را ندارند، گفت: متاسفانه سال‌هاست گرفتار سیاستهای آزمون و خطا هستیم و تاوان این رویکردها و بازی‌های سیاسی را مردم به ویژه کارگران و دهک‌های پایین جامعه می‌دهند.

  • منبع خبر : ایلنا