لزوم توسعه فضای سبز مبتنی بر توجه به تأمین پایدار منابع آبی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: همان‌طور که توسعه فضای سبز باید در اولویت قرار گیرد، مدیریت منابع آب و استفاده از پساب نیز برای شهر قم با توجه به اقلیم خشک آن ضروری و مهم است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حسن طلایی با اشاره به هفته درختکاری اظهار داشت: شهر قم در توسعه فضای سبز در ابتدای راه است و نباید به این سرانه اکتفا کنیم.

وی شهر قم را شهری کویری و نیازمند توسعه فضای سبز شهری و جنگلی دانست و افزود: هنوز بعضی از مناطق شهری با کمبود سرانه فضای سبز مواجه بوده و اگر بخواهیم نسبت به استانداردها بسنجیم این مناطق فقر فضای سبز دارند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در چند سال گذشته فضای سبز شهر قم پیشرفت قابل‌توجه‌ای داشته اما هنوز تا شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم و مطالبه مردم در مناطقی مانند ۲ و ۶ به‌حق بوده و باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

وی سپس به مدیریت آب اشاره کرد و گفت: همان‌طور که توسعه فضای سبز باید در اولویت قرار گیرد، مدیریت منابع آب و استفاده از پساب نیز برای شهر قم با توجه به اقلیم خشک آن ضروری و مهم است.

طلایی خواستار مشارکت مردم در حفظ فضای سبز شد و اذعان کرد: توسعه فضای سبز با شهرداری است اما نگهداری و حفاظت از آن را باید مردم بر عهده بگیرند و بدانند برای هر متر سرانه فضای سبز چه هزینه هنگفتی شده و چقدر تلاش شده است.

وی در پایان یادآور شد: توسعه فضای سبز کاری است که باید با همکاری و مشارکت مردم انجام شود و مردم را باید بیشتر از تنها حفاظت بلکه در کاشت درختان نیز سهیم کنیم.