لزوم تقویت بازشناسی هویتی مقاومت برای جوانان/ گردشگری مقاومت از بهترین بسترها برای جریان فرهنگی در کشور است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: باید بتوانیم بازشناسی هویتی برای جوانان در راستای مقاومت داشته باشیم تا این روحیه در جامعه گسترش یابد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد در دومین نشست تخصصی «گردشگری مقاومت» در شهر رشت اظهار داشت: مقاومت ضد استکباری و ضد سلطه داریم که یک پهنه وسیعی از جریان مقاومت را شکل داده است؛ انقلاب اسلامی نقطه عطفی در مقاومت با جبهه باطل بوده و در حال حاضر این جریان به‌شدت تقویت‌شده و از شرق تا غرب عالم را با خود به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه نقطه امید جبهه مقاومت علیه جبهه باطل، جمهوری اسلامی ایران است که در کشور عزیز ما شهرهای گوناگونی در این راستا گام‌های مهمی را برداشته‌اند، افزود: در اولین نشست تخصصی گردشگری مقاومت که در قم برگزار شد، مسئولان و کارشناسان این حوزه از شهرهای مختلف کشور حضور داشتند و در این رابطه بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و مدیران شهرهای شرکت‌کننده و رایزن‌های فرهنگی ایران در چند کشور، ظرفیت‌های موجود را بیان کردند و در این زمینه مباحث خوبی مطرح شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: هر کدام از شهرهای عضو نشست تخصصی گردشگری مقاومت دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی با توجه به تاریخ قیام‌ها، جنبش‌ها و نهضت‌های منطقه خود هستند.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه «مُنها» قدم شایسته‌ای را در این راستا برداشته است، گفت: هنگامی که صحبت از جبهه مقاومت می‌کنیم، جبهه مقاومت به‌غیراز بحث جنگ و نبرد، بحث‌های فرهنگی جدی نیز دارد که شاید بتوان گفت که «گردشگری مقاومت» یکی از بهترین بسترها برای این جریان فرهنگی است.

طباطبایی‌نژاد گفت: زمانی که از مناطق جنگی بازدید می‌کردیم، هسته اولیه گردشگری مقاومت شکل گرفت، «اردوهای راهیان نور» در همین بستر تعریف می‌شود و مناسب است که در یک ساختار جدی‌تر و قوی‌تر، این جریان به مسیر خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در قم، سند گردشگری مقاومت امضا و رونمایی شد و این سند، سند بسیار جامعی است و جنبه‌های مختلف بحث گردشگری مقاومت (هدف‌ها، زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها، معرفی شهرها در حوزه گردشگری مقاومت و…) در آن در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: باید بتوانیم یک بازشناسی هویتی برای جوانان در راستای مقاومت داشته باشیم و بتوانیم سربازانی برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) آماده کنیم که با دانش کافی بوده و این‌ها در بستر همین افزایی‌ها و نشست‌ها صورت می‌گیرد.

وی با تقدیر و سپاسگزاری از دست‌اندرکاران این نشست افزود: مدیران شهرداری رشت، یک معرفی بسیار خوبی از ظرفیت‌های گردشگری مقاومت و تاریخی در این شهر در نخستین نشست تخصصی گردشگری مقاومت انجام دادند و نیز نمایشگاهی در این زمینه در حاشیه اولین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در قم برگزار شد که بازتاب خوبی داشت.

دومین نشست تخصصی «گردشگری مقاومت» در شهر رشت (مرکز استان گیلان) با حضور مدیران شهرداری‌های شهرهای هدف گردشگری مقاومت (قم، رشت، بوشهر، کرمان، اهواز، شیراز و تهران) و رایزن‌های فرهنگی کشورهای جغرافیای مقاومت برگزار شد.

شورای اسلامی و شهرداری رشت میزبان این نشست هستند و ادارات کل «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» و «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «بنیاد شهید و امور ایثارگران» و «سپاه قدس» استان گیلان در برگزاری آن مشارکت دارند.

در این نشست، سخنرانان به بررسی و تبیین مقوله راهبردی گردشگری مقاومت و ظرفیت‌های پیشِ رو، چگونگی انتقال مفاهیم و گفتمان مقاومت در بستر گردشگری، ظرفیت‌های گردشگری مقاومت، تهیه سند راهبردی گردشگری مقاومت، گردشگری بین‌المللی مقاومت و اقتصاد فرهنگ و گردشگری مقاومت پرداختند.

نخستین نشست تخصصی «گردشگری مقاومت» به میزبانی شهر قم آبان‌ماه امسال برگزار شد.