لزوم استفاده از حیاط مدارس اطراف حرم به‌عنوان پارکینگ خودروی زائران/ ضرورت در نظر گرفتن شرایط نامساعد جوی برای برنامه‌ریزی‌های نیمه شعبان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: استفاده از حیاط مدارس اطراف حرم مطهر برای پارک خودرو بسیار مناسب است و باری را از دوش ترافیک شهر برمی‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عباس ذاکریان در جلسه کمیته خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه طبق مصوبات ستاد ملی کرونا افرادی که سه دوز واکسن کرونا را زده‌اند محدودیتی برای سفر ندارند اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بعد از دو سال محدودیت، امسال نیمه شعبان پر جمعیتی را در قم شاهد خواهیم بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: اتصال نیمه شعبان به نوروز هم این وضعیت را تشدید می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم از ۲۴ اسفند سفرهای نوروزی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال بارندگی و وزش باد در ایام نیمه شعبان وجود دارد، گفت: گزارش آموزش و پرورش از آماده‌سازی ۳۰۰ مدرسه و دو هزار کلاس برای اسکان زائران خبر داشته که جای تقدیر دارد؛ همچنین استفاده از حیاط مدارس اطراف حرم مطهر برای پارک خودرو بسیار مناسب است و باری را از دوش ترافیک شهر برمی‌دارد.

ذاکریان با تأکید بر اینکه پارکینگ‌ها و پارک‌سوارهای اطراف مسجد مقدس جمکران از یک هفته قبل از نیمه شعبان باید راه‌اندازی شوند و روشنایی آن نیز تأمین شود خاطرنشان کرد: چراغانی سطح شهر نیز در اعیاد شهر با تمرکز بر نیمه شعبان خواهیم داشت که باید توسط شرکت توزیع برق برنامه‌ریزی شود تا دچار خاموشی نشویم.