قم در سالروز مبعث پیامبر اسلام غرق در جشن و سرور است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شهر مقدس قم همزمان با بیست‌وهفتم ماه رجب سالروز بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی‌(ص)یکپارچه غرق در نور و جشن و سرور شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، در این روز خجسته و مبارک ندای دلنشین یا محمد رسول‌الله‌(ص) فضای شهر را عطرآگین کرده و معنویت روح بخشی را به آن بخشیده است.

حرم مطهر بانوی آب و آیینه به طرز زیبا و چشم نوازی چراغانی شده، آیین‌های باشکوه جشن و شادی در مکان‌های مذهبی شهر به‌ویژه مسجد مقدس جمکران برپاست و دوستداران و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت با حضور در این اماکن مقدس، این روز بزرگ را به یکدیگر تبریک و تهنیت می‌گویند.

شیفتگان اهل بیت(ع) با آذین‌بندی مساجد، معابر و سر در منازل و مغازه‌ها و برگزاری آیین‌های جشن‌ و سرور در جای جای قم، حال و هوای ویژه‌ای به این شهر داده‌اند.

در حرم حضرت معصومه‌(س)، مسجد جمکران و بقاع متبرک امامزادگان، آیین‌های متنوع مولودی خوانی، سخنرانی و مسابقه‌های فرهنگی با مشارکت گسترده قشرهای مختلف مردم از جمله کودکان، نوجوانان و جوانان در حال برگزاری و اجراست.

مداحان و شاعران آیینی به مدیحه‌سرایی و شعرخوانی در حرم می‌پردازند، و سخنرانان و واعظان نیز نکته‌هایی چند از اهداف و آرمان‌های آسمانی رسول خدا و سیره زندگانی پیامبر نور و رحمت را برای مستمعان تبیین می‌کنند.

بیوت مراجع عظام تقلید و علما، همچنین حسینیه امام(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع با حضور پرشور مردم و برخی مسئولان و شخصیت‌هاست.

نهادها و ارگان‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی، برنامه‌های متنوع، سرگرم کننده و مفرحی را متناسب با این روز مبارک و فرخنده تهیه و تدارک دیده‌اند.

شیعیان خارجی و طلبه‌های جامعه‌المصطفی العالمیه نیز با برپایی آیین های مختلف سخنرانی و جشن و شادمانی، ضمن ادای احترام به مقام والای پیامبر اسلام، این عید را گرامی می‌دارند.

حضرت محمد(ص) در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط جبرییل امین و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مامور شد که بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.