قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها امروزه جوابگوی حوزه ساخت‌وساز نیست/ لزوم به‌روزرسانی قانون ماده ۱۰۰
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری قم با تأکید بر به‌روزرسانی قانون ماده 100 گفت: به‌روزرسانی قانون ماده 100 علاوه بر کاهش تخلفات می‌تواند در مواردی صدور حکم را شفاف کرده و بسیاری از شبهات را در این حوزه برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عباس گل‌افشان به مشکلات کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ اشاره کرد و اظهار داشت: چالش‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ به علت قدیمی بودن این قوانین شهرداری‌ها بوده و زمان تصویب آن به سال ۱۳۳۴ برمی‌گردد که برای صدور پروانه تدوین‌شده است.

وی زمان تصویب کمیسیون ماده ۱۰۰ را نیز مربوط به سال ۱۳۳۵ دانست و افزود: همچنین تصویب الحاقات آن نیز مربوط به سال ۱۳۵۸ و ۱۳۶۶ بوده که امروز جوابگوی وضعیت فعلی در حوزه ساخت‌وساز نیست.

سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری قم تصریح کرد: قانون ماده ۱۰۰ امروز بارنگ و بوی شهر متناسب نبوده و این قانون مربوط به دهه ۳۰ و ۶۰ است که نتیجه آن این بوده که امروزه شاهد تخلفات زیادی در ساختمان‌ها هستیم.

وی با تأکید بر به‌روز شدن قانون ماده ۱۰۰ خاطرنشان کرد: این اتفاق باید به‌زودی رقم خورده و این قانون باید با توجه به شرایط کنونی به‌روز شود.

گل‌افشان در پایان خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی قانون ماده ۱۰۰ علاوه بر کاهش تخلفات می‌تواند در مواردی صدور حکم را شفاف کرده و بسیاری از شبهات را در این حوزه برطرف کند.