فاز ۵ عماریاسر قم رسماً در اختیار شهروندان قرار گرفت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
فاز 5 عماریاسر بعد از حدود نیم‌قرن بلاتکلیفی، شامل بلوار حضرت جعفر طیار(ع)، تکمیل تونل غدیر و تقاطع شهید اوسطی با همت مدیریت شهری قم به سرانجام و به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، همزمان با برگزاری گام سوم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۸ پروژه شهری در سال ۱۴۰۳ در طرح بزرگ “قم در مسیر تحول”، فاز ۵ عماریاسر شامل بلوار حضرت جعفر طیار(ع)، تکمیل تونل غدیر و تقاطع شهید اوسطی به‌صورت رسمی افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

طول عمر اجرایی این پروژه بیش از نیم‌قرن است که با همت مدیریت شهری در سال‌های گذشته، به‌صورت جدی اجرای آن در دستور کار قرار گرفت

در این راستا حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه تملک این پروژه در سال‌ها و حتی دهه‌های گذشته شده است و در حوزه عمرانی نیز بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

این پروژه ۴۵ هزار مترمربعی که از خیابان معلم تا خیابان شهید فاطمی اجرایی شده است، در طول سه سال راه چند دهه عقب‌ماندگی را طی کرده است.

تسهیل در تردد وسایط نقلیه، کاهش بار ترافیکی خیابان شهدا و میدان معلم و توسعه شبکه حمل‌ونقل شهری از اهداف کلان این پروژه به شمار می‌رود.

از ویژگی‌های بارز این پروژه نیز می‌توان به ارتباط مستقیم و سریع از ورودی شهر به میدان سپاه و زمینه تسهیل در نوسازی بافت قدیمی شهری اشاره کرد.

گفتنی است فاز ۵ عماریاسر شامل بلوار حضرت جعفر طیار(ع)، تکمیل تونل غدیر و تقاطع شهید اوسطی است.