عدم همکاری دستگاه‌ها در ساماندهی بافت فرسوده منطقه ۷/ ساماندهی و ایمن‌سازی واحدهای اقامتی اطراف حرم مطهر
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر سابق منطقه هفت شهرداری قم گفت: این منطقه شهری بیش از 460 هکتار است که 90 درصد آن بافت فرسوده است و در دل این بافت فرسوده، فضاهای تاریخی و میراثی و چالش‌هایی وجود دارد که دستگاه‌های دیگر در آن دخالت دارند که نقش خود را به‌خوبی ایفا نکرده و مشکلاتی را متوجه منطقه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مجید متین‌فر در مراسم تودیع و معارفه مدیر منطقه هفت شهرداری قم، خدمت به مردم این منطقه را ویژه دانست و اظهار داشت: خدمت در منطقه هفت را باید خدمت به آبروی قم بدانیم و باید از تمام حمایت‌های معاونت‌های مختلف تشکر ویژه کنیم.

وی موفقیت‌های به‌دست‌آمده در منطقه را نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های همه تیم شهرداری در منطقه دانست و افزود: منطقه هفت بیش از ۴۶۰ هکتار است که ۹۰ درصد آن بافت فرسوده بوده و در دل این بافت فرسوده، فضاهای تاریخی و میراثی و چالش‌هایی وجود دارد که دستگاه‌های دیگر در آن دخالت دارند که نقش خود را به‌خوبی ایفا نکرده و مشکلاتی را متوجه منطقه می‌کند.

مدیر سابق منطقه هفت شهرداری قم مطالبه مردم برای حل مشکلات و چالش‌های اجتماعی را به‌حق دانست و مشکلات میدان مطهری را موردبررسی قرارداد و خاطرنشان کرد: متأسفانه طرح میدان مطهری بدون شناخت کامل طراح از شرایط منطقه تهیه‌شده و در زمان اجرای طرح با مشکلات ترافیکی زیادی مواجه خواهیم شد که غیرقابل‌حل است و طراح به آن توجه نداشته است.

وی اجرای پروژه‌های منطقه را موفقیتی قابل‌توجه عنوان کرد و گفت: اتمام پیاده راه‌های پیرامون حرم مطهر باوجود چالش‌های آن به‌عنوان یکی از مطالبات مردم، موفقیتی بزرگ است و عملکرد شهرداری در این زمینه مثبت بوده است، همچنین در دوران شیوع کرونا بالغ‌بر ۵۰۰ واحد اقامتی در منطقه که بعضی از آن ناایمن بودند، ساماندهی شد ولی هنوز جای کار دارد.

متین‌فر یادآور شد: بیش از ۲۰ میلیون زائر شهر قم در منطقه هفت حضور پیدا می‌کنند و امید داریم با برنامه‌ریزی‌های مهندس رمضانی شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه باشیم و در ادامه کار نیز موفقیت‌های زیادی در این منطقه کسب شود و کمال تشکر را از همکاران خود در این منطقه دارم.

وی در پایان به درآمد پایین منطقه اشاره و ابراز کرد: با توجه به وسعت بافت فرسوده و عدم صدور پروانه ساخت، این منطقه درآمد کمتری نسبت به سایر مناطق دارد درحالی‌که بیشترین تملک برای فاز ۵ عمار یاسر و پارکینگ سازی و تفاهم‌نامه‌هایی با مصلی را داشته و نگاه مجموعه در همه بخش‌ها نگاه درآمدی برای تأمین اعتبارات موردنیاز بوده است.