شورای شهر قم از جوانان داوطلب هلال‌احمر استان حمایت کند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم با تأکید بر لزوم حمایت از 26 هزار جوان قمی عضو سازمان جوانان هلال‌احمر استان قم گفت: کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم می‌تواند در جهت حمایت از این جوانان و دیده شدن فعالیت آن‌ها گام‌های مهمی را بردارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محمد مصباحی در حاشیه برگزاری کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم، با یادآوری روز ۱۴ آبان و سالروز تأسیس سازمان جوانان هلال‌احمر اظهار داشت: هدف از تشکیل این سازمان انجام کارهای فرهنگی و عام‌المنفعه بوده که مردم با این جنبه از فعالیت‌های هلال‌احمر آشنایی کمی دارند.

وی نحوه عضوگیری سازمان جوانان هلال‌احمر را تشریح کرد و افزود: در این سازمان از سن ۵ سال تا ۳۵ عضو داریم و این افراد به‌صورت داوطلبانه دوره‌های عمومی امداد نجات را گذرانده و با فعالیت‌های عام‌المنفعه آشنا می‌شوند و اگر دوست داشته باشند سازمان‌دهی شده و به بخش معاونت امداد و نجات منتقل می‌شوند تا دوره‌های تخصصی بگذرانند.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم ادامه داد: این سازمان بر اساس رده سنی اداره می‌شود و در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های به نام کانون غنچه‌های هلال، در مدارس با نام کانون دانش‌آموزی، در دانشگاه‌ها کانون دانشجویی و در حوزه‌های علمیه با نام کانون طلاب فعال هستند و یک کانون آزاد نیز در مرکز فعالیت می‌کند.

وی برنامه‌های سازمان جوانان هلال‌احمر را تشریح کرد و گفت: در این سازمان دو نوع برنامه اجرا می‌شود؛ به این ‌صورت که یک برنامه ابلاغی از سازمان جوانان هلال‌احمر اجراشده و یک برنامه نیز ابتکاری از طرف اعضا پیشنهاد و اجرایی می‌شود و ما از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کرده و این اختیار به کانون‌ها داده می‌شود.

مصباحی یادآوری کرد: در ۱۵ سال گذشته هیچ بودجه‌ای از استان به ما تعلق نگرفته و بودجه سازمان به‌صورت متمرکز و کشوری است و یکی از سازمان‌های فعال و مؤثر در حوزه اوقات فراغت در شهر هستیم و ۳۳ رشته  آموزشی در کل سال برگزار می‌کنیم و آموزش‌های ما مهارتی بوده و گواهی برای آن صادر می‌شود تا افراد بتواند به یک کسب‌وکار خورد دست پیدا کند.

وی ادامه داد: اعضای سازمان تماماً داوطلبانه و بدون چشم‌داشت فعالیت می‌کنند و حتی زمان کرونا نیز غربال‌گری انجام داده و ناظران سلامت در پایش اصناف ستاد سردار سلیمانی بودند و بیش از ۷۰۰ بازدید را انجام داده و هر کاری که در استان زمین‌مانده توسط این افراد انجام می‌شود.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم دیده شدن فعالیت این افراد را لازم خواند و تأکید کرد: درست است این افراد به‌صورت داوطلبانه کار انجام می‌دهند اما ما باید قدردان این افراد باشیم و نیاز به کمک داریم و دستگاه‌های فرهنگی پشتیبانی لازم را از ما داشته باشند.

وی یادآور شد: در کشورهای دیگر به کسانی که عضو چنین سازمان‌های هستند بهای زیادی داده می‌شود و حتی زمانی که قرار است عضو هیئت‌علمی دانشگاه باشند رزومه آن‌ها در عضویت در سازمان‌های مردم‌نهاد بشردوستانه و شرکت در کارهای عام‌المنفعه یکی از امتیازات اصلی است اما در ایران در هیچ کجا لحاظ نمی‌شود.

مصباحی در پایان از پشتیبانی کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر از جوانان هلال‌احمر خبر داد و گفت: در حدود ۲۶ هزار نفر از جوانان استان تحت پوشش این سازمان بوده و ما از کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم درخواست حمایت از این جوانان راداریم.