شهید علیرضا صفری: به جبهه آدم تا به تکامل برسم!
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شهید علیرضا صفری در وصیت‌نامه اش نوشت: من شرم دارم که هر روز ببینم رفقا و دوستانم هم چون محمدها، اصغرها، اسماعیل‌ها و اکبرها شهید می‌شوند و من به کارهای شخصی خود بپردازم

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، شهید علیرضا صفری اول شهریور سال ۱۳۴۲ در قم چشم به جهان گشود و به عنوان نیروی وظیفه در جبهه‌ها حضور یافت. سرانجام در ۱۸ خرداد ۱۳۶۴ بر اثر اصابت ترکش در سردشت به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم آرام گرفت.

شهید علیرضا صفری در وصیت‌نامه اش آورده است:

به نام خون شهیدان، به نام او که جوشش و جریان خون‌ها برای اوست. ای تاریخ شیعه تو شاهد باش که این حسینیان زمانند که بدون ترس و واهمه خود را به وادی آتش دشمن می‌اندازند تا اسلام و هدفشان را از شکست نجات دهند.

ای خدای بزرگ با چه زبان حرف‌های خودم را بیان کنم مسافری هستم از دیگر مسافرهای تو که بار گناه بر دوشم سنگینی می‌کند. ای خدای بزرگ و منان می‌خواهم با تو صحبت کنم و کمی از بار گناهانی را که بر دوشم سنگینی می‌کند بکاهم، آمده‌ام به جبهه، به خانه‌ای که آدمی در آن به تکامل می‌رسد و یا اگر لیاقت آن را داشتم به سویت پرواز کنم.

و تو ای حسین که همه رزمندگان به عشق کربلای تو می‌جنگند و ای مولاجان اگر با شمشیر زهرآگین فرق سرت را شکافتند و خواستند سخنان حق را خاموش کنند فکر احمقانه‌ای در سر می‌پروراندند.

مادر مهربان و رنج کشیده‌ام من شرم دارم که هر روز ببینم رفقا و دوستانم هم چون محمدها، اصغرها، اسماعیل‌ها و اکبرها شهید می‌شوند و من به کارهای شخصی خود بپردازم. من به جبهه آمده‌ام تا خدا را بهتر و با دیده بصیرت او را بشناسم تا در راه او شربت شیرین شهادت بنوشم.

ضمن عرض سلام به پدر عزیز و بزرگوارم: پدر زحمتکشم، می‌خواهم از زحمات بی‌دریغ شما تشکر نمایم امیدوارم که در این مصیبت استوار باشی و مادر داغدیده و عزادارم را دلداری دهی و حاصل زحماتتان را با ریخته شدن خون من از درخت اسلام بچینید.

مادر و خواهر و برادرانم از شما می‌خواهم که در سوگ من گریه نکنید؛ زیرا که فرزند و برادرتان لباس دامادی بر تن کرده؛ خلعت داماد او کفن و حنای عروسیش خون است.

از خواهرانم می‌خواهم که زینب‌وار راهم را ادامه دهند از آن ها می‌خواهم که حجابشان را حفظ کنند؛ زیرا که این سخن شهیدان است که می‌گویند خواهرم حجاب تو کوبنده تر از خون سرخ من است.

خانواده عزیزم من خودم را کسی نمی‌دانم که برای این ملت پیامی بدهم ولی چند نکته را ذکر می‌کنم از خدا بخواهید که ظهور امام زمان را نزدیک ساخته و رهبر عزیز را تا انقلاب مهدی (عج) سلامت نگه داشته و به او طول عمر عنایت فرماید. دعا برای رزمندگان را فراموش نکنید چون این دعاها است که به آن‌ها روحیه می‌بخشد در مجالس دعای توسل شرکت کنید و خدا را مدنظر خود قرار دهید.

ای امت شهیدپرور رسالت خون شهیدان به دوش شما است به مکان شهدا رفته و خانواده شهدا را دلداری دهید، ای مردم ندای شهیدان را به دنیا رسانیده و آن را به تمام جهان ثابت کنید در آخر از شما می‌خواهم که برایم دعا کنید و از خدا برایم طلب مغفرت نمایید.

خدایا عاشقم عاشق ترم کن

فدای خط سرخ رهبرم کن