شهرداری در خط مقدم خدمت و تحقق انتظارت مردم است/ بسته ای جامع از مسائل اصلی شهر قم برای در سفر دوم دولت به قم آماده شود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
استاندار قم گفت: بسته ای جامع از مسائل اصلی شهر قم توسط شهرداری برای تصویب در سفر دوم دولت به قم آماده شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای سازمان توسعه و عمران شهرداری که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: خط مقدم خدمت و تحقق انتظارت مردم، شهرداری و مجموعه مدیریت شهری است.

استاندار قم افزود: ازاین‌رو عمده جهت انتظارات مردم نیز به سمت شورای اسلامی شهر و شهرداری است و در کنار آن‌ها نیز سازمان‌های دولتی به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مشکلات بین سازمانی متأسفانه در مسیر خدمت وجود دارد، تصریح کرد: اگر قانون راهکاری داشته باشد برای برون‌رفت مشکلات از این ظرفیت می‌توان استفاده کرد و اگر وجود ندارد، باید در سطح ملی و جلسات شهرداران در کلان‌شهرها مطرح شود.

شاهچراغی با تأکید بر اینکه در سفر نخست هیئت دولت موضوعاتی چون احیای مجوز ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری مطرح شد و شهرداری باید برای سفر دوم نیز مطالباتی مانند این موضوعات مطرح کند تا گره‌های بزرگ شهر رفع شود، گفت: این مسائل می‌تواند مربوط به بافت تاریخی و مشخص شدن نقاط تاریک در جهت توسعه قم باشد تا مصوباتی داشته باشیم، می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد با توجه به نظام مسائل شهر قم و توسعه شهر این مطالبات به‌خوبی پیگیری شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: موضوع اتصال عمار یاسر به امیرکبیر و ساماندهی پیرامون جمکران به‌خصوص در آستانه نیمه شعبان و رسیدگی به جاده جمکران و …از مسائل تخصصی است که می‌توان به‌خوبی از ظرفیت دولت برای رفع آن بهره گرفت.

وی اضافه کرد: بسته پیشنهاد جامع و کامل و قابل اجرایی باید ارائه شود تا از سفر دوم از این فرصت استفاده کنیم و در قالب مجوزها اقدامات لازم صورت پذیرد، به‌خصوص اینکه در قالب بودجه و اعتبار شاید خروجی خاصی نداشته باشیم.

شاهچراغی افزود: می‌توان مسائل کلان‌تر را مطرح کرد و در مورد الحاق جدید اقداماتی را شکل داد تا مشکلات مدیریت شهری رفع شود، خوشبختانه هماهنگی خوبی بین شهرداری و کمیسیون ماده ۵ وجود دارد.

وی بیان کرد: برای تحقق عمران و پیگیری مسائل و مشکلات شهر نیاز به مصوباتی از سوی دولت داریم، با توجه به اینکه احتمال دارد سفر دوم دولت به قم در اواخر بهار و یا اوایل تابستان صورت بگیرد باید بتوان اولویت‌ها را تعیین و مطالبات را مطرح کرد.

استاندار قم تصریح کرد: پیگیری مسائل هسته مرکزی شهر قم، ساماندهی اطراف حرم نیاز به مجوزهایی دارد که می‌توان با دولت مطرح کرد، همچنین ظرفیت خوبی برای بازآفرینی و توسعه و نوسازی بافت‌های فرسوده در این سفر وجود دارد.

وی عنوان کرد: بدون همراهی دولت در صدور برخی مجوزها، هزینه‌های سنگینی برای مدیریت شهری ایجاد می‌شود، در این راستا الحاقات و واگذاری هزار هکتاری و رسیدگی به محلات محروم و حاشیه شهر و تأمین قیر از جمله مسائل مهمی است که می‌توان از ظرفیت دولت استفاده کرد.