شناسایی ۷۰۰ واحد صنفی متخلف استان مرکزی در سال جاری
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 700 واحد صنفی متخلف در سطح این استان شناسایی شده و در شعب تعزیرات حکومتی استان برای آنان پرونده تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، سعید نورالهی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: این تعداد تخلف نتیجه بازرسی ۵۰۰ تیم گشت مشترک است که بر چگونگی فعالیت صنوف مختلف در استان نظارت کردند.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال جاری از ۳۲۷۳ واحد صنفی بازرسی انجام شده است. بیشترین تخلفات صورت گرفته در این بازه زمانی مربوط به گرانفروشی و درج نکردن قیمت بر روی کالاها در واحدهای صنفی بوده است.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه میزان تخلف‌یابی صنوف ۲۵ درصد است، اظهار داشت: بیشترین تخلف به ترتیب شامل واحدهای صنفی نانوایی و مشاوران املاک، واحدهای عرضه‌کننده مواد غذایی، مرغ، کیف و کفش و نوشت‌افزار است.

نورالهی تصریح کرد: ۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری، با جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری در استان مرکزی خدمات قضایی ارائه می‌کنند.