شناسایی ۵۷ مورد بحران در کشور
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۷ مورد بحران در کشور شناسایی شده است، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی باید برای مواجه با بحران‌ها پیوست مطالعاتی و همچنین آمادگی لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، ولی اله بیاتی در جلسه ستاد مدیریت، پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و در شهرستان آشتیان برگزار شد،

ولی‌اله بیاتی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران باید در خدمت فرمانداران شهرستان‌ها باشند و از امکانات موجود باید به نحو احسن استفاده کنند. ستاد مقابله با بحران استان باید محل خلاقیت و نوآوری باشد. همچنین اگر مانور برگزار می‌کنیم باید بهترین آمادگی را داشته باشیم.

وی بر تأکید بر آموزش در حوزه‌های مختلف برای مقابله با بحران، ادامه داد: باید آموزش در حوزه‌های مختلف به افراد جامعه ارائه شود تا با فرهنگ‌سازی از وقوع بحران جلوگیری کرد. متأسفانه در حوزه نیروی انسانی، بحران‌های زیادی را در پیش داریم.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و سرما و یخبندان، اطلاعاتی از وقوع آنها در دسترس نیست، اما باید آمادگی در مقابله با بحران روز به روز تقویت شود.

بیاتی با یادآوری این موضوع که بحران آب و خشکسالی از بحران‌های اصلی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: کشور در حال حاضر و در آینده با این بحران‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و در این راستا باید مردم را در حوزه پیشگیری آماده کرد.

وی بیان داشت: در بسیاری از نقاط کشور هنوز کشاورزی به روش ۱۰۰ سال گذشته انجام می‌شود و مصرف بی‌رویه آب روند خشکسالی را افزایش می‌دهد. در این راستا باید برای کشاورزی مدرن آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه شود.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیشگیری از بحران‌ها بسیار ضروری است، تأکید کرد: برخی بحران‌ها مانند انرژی، دست پرورده انسان‌هاست و ستاد بحران باید به موضوع پیشگیری توجه جدی داشته باشد.

بیاتی ابراز داشت: در حوزه مصرف گاز در فصل زمستان هنوز نتوانستیم فرهنگ صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف را به مردم یاد بدهیم و تنها راهکار دولت افزایش قیمت انرژی است. اما این موضوع نمی‌تواند به صرفه‌جویی در انرژی منجر شود.

وی اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه برای موضوع مقابله با بحران، قوانین و برنامه‌های بسیار خوبی پیش‌بینی شده است. اگر این قوانین و برنامه‌های به تصویب شورای نگهبان برسد، اتفاق بسیار خوبی نیز رقم خواهد خورد.