«سند ملی سالمندان» باید اجرایی شود؛ معیشت بازنشستگان اولویت اصلی‌ست
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
فرخ هاشمی مهم‌ترین برنامه‌ی خود را «اجرایی و عملیاتی کردن سند ملی سالمندان» دانست و گفت: کرامت سالمندان باید حفظ شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، فرخ هاشمی، از کاندیداهای انتخاباتی مورد حمایت جامعه کارگری، بازنشسته‌‌ی ایران خودروست و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دارد. او از سال ۹۷ که بازنشست شده، در حوزه‌ی حقوق صنفی و قانونی بازنشستگان و سالمندان مشغول به فعالیت است.

هاشمی مهم‌ترین برنامه‌ی خود را «اجرایی و عملیاتی کردن سند ملی سالمندان» دانست و گفت: کرامت سالمندان باید حفظ شود؛ ۱۲ سال طول کشید تا سند ملی سالمندان در کشور ثبت شود اما متاسفانه این سند هنوز عملیاتی و اجرایی نشده است.

او با بیان اینکه «۹ میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند در کشور داریم و ۱۶ دستگاه اجرایی متولی امور سالمندان هستند»؛ افزود: هنوز هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است؛ یک دبیرخانه برای اجرای سند ملی سالمندان ایجاد شده اما در زمینه اجرا پیشرفتی نداشته‌ایم؛ حتی کانون‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، اطلاعات درستی از سند ملی سالمندان و الزامات آن ندارند.

این کاندیدای انتخاباتی تاکید کرد: باید شان و کرامت انسانی سالمندان کشور احیا شود؛ بنده در صورت ورود به مجلس شورا در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهم داد. سند ملی سالمندان، شش هدف کلی تعریف کرده که اگر ما بتوانیم به این اهداف دست پیدا کنیم، بسیاری از مشکلات بازنشستگان و پیشکسوتان از جمله بحران معیشت حل می‌شود.

هاشمی، اولویت‌های خود در زمینه بازنشستگان به خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی را برمی‌شمارد: اجرای متناسب‌سازی بازنشستگان به صورت واقعی و با آورده ریالی عادلانه، رفع معایب و نقص‌های بیمه تکمیلی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه درمان رایگان در تمام بخش‌ها و افزایش سطح خدمات رفاهی بازنشستگان و مستمری‌بگیران از دیگر برنامه‌های من است.

او در ادامه اضافه کرد: ما متاسفانه هیچ بانک اطلاعاتی قابل اتکا از تجارب سالمندان و پیشکسوتان کشور نداریم که بتوانیم از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم؛ من به تنهایی در این زمینه کارهایی کرده‌ام و یک بانک اطلاعاتی کوچک ترتیب داده‌ام؛ یکی دیگر از برنامه‌های من در مجلس، استقرار یک بانک اطلاعاتی متقن از تجربیات سالمندان کشور است.