سردار شکارچی: روحانیت جایگاه ویژه ای را برای سامان دادن به جنگ شناختی دارد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو های مسلح گفت : روحانیت، جایگاه ویژه ای را برای سامان دادن به جنگ شناختی است و حتی در جنگ سخت یعنی جنگ تحمیلی هم محور اساسی روحانیت بود و ما به امید خدا و فعالیت های روحانیون و مردم از این مرحله هم با موفقیت عبور می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، سردار شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو های مسلح در سخنرانی خود بیان داشت: موانع و چالشهایی در حوزه قدرت نرم، در کشور وجود دارد با این حال دشمنان از قدرت جنگ نرم  و ابزارهای ما آگاه هستند.

وی در رابطه با سه مولفه اصلی قدرت نرم در کشور، افزود:رهبری، سرمایه اجتماعی، ایمان و اعتقاد سه مولفه قدرت نرم در کشور ما هستند که دشمن آنها را نشانه گرفته و ما باید قدر این سه عنصر را بدانیم و به بهترین شکل از آنها استفاده کنیم.

سردار شکارچی در مورد تبعیت از رهبری ابراز داشت: تبعیت یعنی دستورات و تدابیر رهبری نباید زمین بماند و در اطاعت از بیانات ایشان نباید اما و اگری ایجاد شود و اگر این کار اتفاق افتاد مانع از اجرای جنگ نرمی است که مد نظر ولی فقیه است.

وی در ادامه افزود: وقتی فرامین رهبری اجرا نشود سرمایه اجتماعی ریزش پیدا میکند و وقتی این دو مولفه اصلی آسیب دید مولفه سوم یعنی ایمان و اعتقاد مردم هم آسیب می بیند.
تیرهای دشمن مولفه اصلی یعنی رهبری را نشانه گرفته، چون اگر به هدف بخورد روی ایمان و اراده مردم تاثیر دارد و اراده مردم سست می شود.
ایشان در مورد فعالیت های جنگ شناختی دشمن تصریح کرد: دشمن در جنگ شناختی بطور اساسی کار میکند و وضعیت امروز کشور ما، در وقایع اخیر به خاطر تلاش‌های دشمن است.

سردار شکارچی درباره جنگ شناختی بیان داشت: جنگ شناختی اراده و اعتقاد را از مسئول می گیرد. اما رشد انقلاب و نظام اسلامی متکی به این چیزها نبود و در هر چیزی که اراده کرد موفق شد چون بر پایه اعتقاد به رهبری ، مردم ، ایمان و اعتقاد عمل کرد. اولین بلایی که جنگ شناختی بر سر مردم می آورد گرفتن اراده است و در مرحله بعد ذهن را به سمت این می‌برد که هرجا تجهیزات و فناوری دارد برتر است اما در واقعیت اینطور نیست و ما باید زیر ساخت ها را برای جنگ  شناختی آماده کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو های مسلح در پایان گفت: روحانیت، جایگاه ویژه ای برای سامان دادن به جنگ شناختی است و حتی در جنگ سخت یعنی جنگ تحمیلی هم محور اساسی روحانیت بود و ما به امید خدا و فعالیت های روحانیون و مردم از این مرحله هم با موفقیت عبور می کنیم.

گفتنی است سلسله نشست‌های تخصصی مدیر جوان امید انقلاب به همت شاخه استعدادهای مدیریتی طرح جامع شهید بیاضی زاده، هر دو هفته یکبار با حضور استعدادهای حوزوی و با سخنرانی چهره های مطرح و شاخص حوزوی و نظام اسلامی برگزار می‌شود.