سازمان آموزش فنی و حرفه ای، رکن اصلی نظام آموزش مهارتی و صلاحیت حرفه‌ای کشور است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اولین نشست وبیناری خود با مدیران کل ستادی و استانی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان رکن اصلی نظام آموزش مهارتی و مقوله صلاحیت حرفه‌ای جایگاهی منحصر به فرد و حیاتی در کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، غلامحسین حسینی‌نیا گفت: رسالت نظام آموزش رسمی در سراسر کشور بر عهده همه دانشگاه‌ها است در حالی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی اصلی آموزش‌های غیر رسمی مهارتی در کشور، بخش اعظم مسئولیت مهارت آموزی را به تنهایی برعهده دارد.

حسینی نیا خطاب به مدیران استانی گفت: هدف از برگزاری این نشست تبیین وضعیت موجود آموزش‌های مهارتی در استان‌ها توسط مدیران کل استانی است و از آن‌ها خواست بدون واسطه و صریح واقعیت‌ها را انعکاس دهند.

وی همچنین گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دارای نیروهای توانمندی است که بزرگترین سرمایه سازمانی محسوب می‌شود. با ظرفیت نیروی انسانی توانمند، امکانات وسیع، مأموریت‌های گسترده و توزیع جغرافیایی ویژه، زمینه‌های ارتقای جایگاه سازمانی فراهم است. کاستی‌ها و مشکلاتی وجود دارد که سازمان را از جایگاه واقعی خود دور کرده است.

معاون وزیر تعاون تأکیدکرد: باید جهت گیری فعالیت‌ها به سمتی باشد که سازمان به جایگاه واقعی خود برای نقش آفرینی در توسعه کشور دست یابد.  قطعا کار با شرایط فعلی و محدودیت‌های بودجه‌ای ساده نیست و ما منکر تلاش‌های همکاران در چنین شرایطی نیستیم.

حسینی نیا تصریح کرد: این نشست فرصتی برای بررسی و تبیین نقاط ضعف و معضلات موجود است تا با استعانت خداوند و هم فکری همه همکاران گام‌های موثری در مسیر سازندگی و بالندگی کشور برداشته شود.

رئیس سازمان در این نشست وبیناری گفت: بحث مربوط به حقوق و مزایای همکاران باید پیگیری شود و در آن شکی نیست اما این موضوع به زمان احتیاج دارد و در صورت افزایش درآمدزایی سازمانی از منابع و امکانات موجود استان‌ها نسبت به ۶ ماهه اول سال، با ساز و کارهای قانونی در قالب رفاهی می‌توانیم تا حدودی حقوق و مزایای کارکنان در ۶ ماه دوم سال جاری را ترمیم کنیم.

حسینی نیا در ادامه به دیدگاه ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جایگاه رفیع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان رکن اصلی زنجیره تولید و اشتغال در کشور اشاره کرد. رویکرد توسعه همکاری‌های مشترک (دوجانبه و چندجانبه) با سایر دستگاه‌ها را در سطوح ملی و استانی با قوت دنبال خواهیم کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تعاملات خوب ملی و استانی که پیش از این با ذینفعان و ذیربطان حوزه مهارت آموزی شکل گرفته است گفت: شرکت در جلسات شورای معاونین دیگر وزارتخانه ها، تقویت تعامل با استانداران و سایر دستگاه‌ها در سراسر کشور از جمله برنامه‌های هم افزایی در راستای توسعه فرهنگ مهارت افزایی و ارتقای جایگاه مهارت آموزی است.

وی در خاتمه عنوان کرد: نشست مذکور با هدف اصلی تبیین وضعیت موجود و ارائه نقطه نظرات توسط مدیران کل استان‌ها برگزار شد و در وبینار بعدی به تبیین برنامه‌های ۴ساله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خواهیم پرداخت.

در این نشست وبیناری که با حضور مدیران ستادی و استانی برگزار شد، مدیران کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها به بیان وضعیت موجود، دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهادات و طرح‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/