ساخت بالغ بر ۴ میلیون واحد مسکونی در دستور کار دولت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
وزیر کشور گفت: امروز در کشور ساخت بالغ بر 4 میلیون و 160 هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور در دستور کار دولت قرار دارد که اقدامات آن آغاز شده و دولت تمام ظرفیت خود را برای تکمیل این پروژه‌ها به کار گرفته است که باید به همت همگان به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، احمد وحیدی در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی و در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست پروژه مسکن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اراک، افزود: ۴ نوع مسکن از جمله حمایتی، بافت فرسوده، دستگاه‌های اجرایی و مسکن ملی در سراسر کشور در حال ساخت‌ است.

وی ادامه داد: ساخت مسکن موتور پیشران حرکت اقتصادی است. اجرای طرح‌های مسکن‌سازی می‌تواند بیش از ۲۰۰ صنعت را فعال کرده و نقش مهی در رفع بیکاری داشته باشد. ساخت مسکن می‌تواند صنایع را فعال کرده و علاوه بر ایجاد اشتغال، در سبد اقتصادی خانوار نقش مهمی ایفا کند و تورم کالاهای اساسی را کاهش دهد.

وزیر کشور اظهار داشت: مردم باید از تدابیر و خلاقیت‌ها و زنجیره فعالیت‌هایی که برای انجام این پروژه‌ها انجام می‌شود آگاه شوند و باید بدانند که مسئولان کشور و دولت و نیروهای مسلح در کنار یکدیگر در جای جای کشور برای رفع مشکلات جامعه در حال تلاش و کوشش هستند و این روحیه به مردم منتقل شود.

وحیدی تصریح کرد: زحمات زیادی برای اجرای پروژه‌های مسکن‌سازی کشیده می‌شود و در این راستا تلاش‌های بسیاری به کار گرفته شده است. امیدواریم این اقدامات که توسط مسئولان و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی با تأکید بر اینکه بحث نهضت ملی مسکن یک اتفاق مهم است، بیان داشت: مسکن مکان مقدسی است و محل پرورش انسان‌های بالنده و مایه آرامش انسانها است. در این راستا باید با نگاه قداست‌آمیزی به مسکن نگاه می‌کنیم.

وزیر کشور اظهار داشت: استان مرکزی و شهر اراک، پیشرو در مسائل صنعتی است و با حل مشکلات برخی از واحدهای صنعتی شاهد شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد این استان و خودکفایی هستیم. خودکفایی صنایع موجود در استان می تواند برای کشور در رشته‌های مختلف ظرفیت‌های خوبی ایجاد کند که اهمیت بالایی دارد.