زن تراز جمهوری اسلامی، الگوی جهان معاصر است/ خانه‌داری زن به منزله خانه نشینی نیست
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
خطیب جمعه قم گفت: امروز زنان دانا و کوشا در همه عرصه های مختلف فنی، اجتماعی، مدیریتی، فرهنگی و... در کنار حفظ بنیاد خانواده و حفظ عزت و کرامت به عنوان یک الگوی معاصر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که ۳۰ دی ماه در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه با جهاد تبیین عنوان کرد: جهاد تبیین راهبر نقشه ترسیمی رهبر معظم انقلاب و وظیفه همگانی ماست.

وی ادامه داد: دشمنان با فتنه انگیزی، تخریب روحیه، جنگ ادراکی و شناختی، وارونه کردن حقایق در جنگ روایت‌ها و شایعه سازی می‌خواهند مانعی فرا روی پیشرفت مردم ایران ایجاد کنند تا شکست خودشان را جبران کنند.

وی بیان کرد: مردم ایران در مناسبت‌های گوناگون مانند ۱۳ آبان، ۹ دی و… با حضور در میدان و تجدید بیعت، توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند اما با این حال نباید از جهاد تبیین آن هم به طور مستمر کوتاهی کنیم.

امام جمعه قم اضافه کرد: باید با زبان رسا، شفاف و بلند اعلام کنیم که نظام اسلامی در نقطه پیشرفت قرار دارد و با هم افزایی و همدلی در سطوح مدیریتی گوناگون و مانع زدایی، توطئه های دشمنان را نقش بر آب می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی که در پیش رو داریم باید کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی را در همه عرصه‌ها بازگو کنیم؛ البته این امر به معنای بی‌توجهی به نقص‌ها و کمبودها نیست اما نباید به بهانه آسیب شناسی در دام دشمن برای تضعیف باورها و ارزش‌ها، نادیده گرفتن خدمات نظام جمهوری اسلامی و تلاش شبانه روزی خدمتگزاران گرفتار شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با نقش زنان در نظام جمهوری اسلامی گفت: از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی رشد شخصیت زن تراز بر اساس اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت (ع) و محوریت شخصیت حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) است.

وی ادامه داد: امروز زنان دانا و کوشا در همه عرصه های مختلف فنی، اجتماعی، مدیریتی، فرهنگی و… در کنار حفظ بنیاد خانواده و حفظ عزت و کرامت به عنوان یک الگوی معاصر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: زن تراز انقلاب اسلامی مرزهای فرهنگی و جغرافیایی را در نوردیده است و به عنوان یک شاخص تمدنی توانسته است فرهنگ لیبرال را به چالش جدی بکشاند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با بانوان بیان کردند که خانه داری زن به منزله خانه نشینی زن نیست بلکه خانه داری زن به معنای هسته اصلی ساخت جامعه متعالی و تمدن ساز است؛ البته مدیریت پر مهر زنان در امر خانواده بدون پشتیبانی و حمایت مردان و تلاش برای رونق کسب میسر نیست.

نماینده ولی فقیه در قم با اشاره به بمباران یکم بهمن ۱۳۶۵ قم گفت: در این روز دانش آموزان گروه سرود مدرسه قطب راوندی برای تمرین سرود به سینما تربیت رفته بودند که توسط میگ‌های بعثی به شهادت رسیدند.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول در رابطه با جریان شناسی عصر پیامبر (ص) عنوان کرد: خداوند در آیه ۶۲ سوره توبه بیان می‌کند: (منافقان) برای اغفال و خشنود کردن شما مؤمنان به نام خدا سوگند می‌خورند در صورتی که اگر ایمان داشتند سزاوارتر این بود که خدا و رسول را از خود خشنود کنند.

وی با بیان اینکه این آیه به مردم هشدار می‌دهد که نباید سخن منافقین را به خاطر قسم دروغی که می خورند باور کنند؛ زیرا منافقین دائم سوگند می‌خوردند تا نفاق‌شان آشکار نشود، تأکید کرد: منافقین با مردم هم رفتار خالصانه ندارند و فقط برای فرار از خطر و تامین منافع خودشان به دنبال جلب نظر مردم هستند و سوگند دروغ نیز ابزار منافقین است تا توطئه‌ها و نفاقشان آشکار نشود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه شیطان، منافقین و مشرکان از کسانی معرفی شدند که از قسم دروغ استفاده می کنند، گفت: قسم دروغ به سوگندی گفته می‌شود که برای تائید امری که حقیقت ندارد به کار می رود و از گناه هان کبیره است و موجب خروج انسان از عدالت است.

وی با اشاره به اینکه هر کسی در دادگاه و در محضر قاضی قسم دروغ یاد کند بر اساس قانون جمهوری اسلامی برای آن مجازات تعیین شده است، گفت: امام صادق (ع) می فرماید هر کسی قسم دروغ یاد کند در حالی که می‌داند قسمش دروغ است با خدا به مبارزه بر خاسته است.