رفع مشکلات صنایع گلستان اولویت مسئولان باشد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس شورای هماهنگی کار استان گلستان با تاکید بر ضرورت رفع موانع تولید، گفت: حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی باید یکی اولویت‌های اصلی مسئولان استان باشد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، «روح الله تجری» درحاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بندرگز گفت: امروز از چهار کارخانه در شهرک صنعتی بندگز بازدید کردیم که مشکل اصلی آن‌ها در تابستان برق و در زمستان گاز است. بنابراین مسئولان باید بازدیدهای مکرر از واحدهای تولیدی داشته باشند و برای رفع آن‌ها اقدام جهادی انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر مشکل برق این واحدها حل شود می‌توانند ظرفیت تولید خود را در شیفت دوم راه‌اندازی کنند و تعداد ۱۵۰ کارگر به صورت مستقیم مشغول به کار شوند. برخی از واحدهای تولیدی استان مشکلاتی مانند، کمبود نقدینگی، سرمایه درگردش، اختلاف با شرکا و… را دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۵ واحد صنعتی که به دلایل مختلفی راکد بودند به چرخه تولید بازگشته‌اند و راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل گامی اساسی در جهت رونق اقتصادی است.

تجری گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر در بخش صنعت استان مشغول به کار هستند. دولت باید با توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها تولیدی و صنعتی مشکلات آن‌ها را حل کند.

وی بیان کرد: امروز بیش از هر چیزی نیازمند تولیدات داخلی و حمایت از تولیدکنندگان هستیم و اگر مشکل اشتغال جوانان حل شود مشکلاتی مانند طلاق، اعتیاد، سرقت و…کاهش پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی کار استان افزود: تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان یکی از اولین و مهم‌ترین گام‌های رونق تولید است و واردات کالاهای مشابه تولید داخل برای رونق تولید داخل ضرر است. دولت باید برای جلوگیری از واردات بی‌رویه اقدمات جدی انجام دهد.

وی اظهار کرد: متاسفانه بانک‌ها مهم‌ترین نقش را در تعطیلی واحدهای تولیدی دارند و حل مشکلات بدهی تسهیلات صنعتی و تولیدی در نظام بانکی از راه‌حل‌های اساسی رونق تولید است.

گفتنی است که در این بازدید مدیرکل تامین اجتماعی گلستان، مسئول بسیج کارخانه‌جات سپاه نینوا و معاون شهرک‌های صنعتی، اداره کل برق حضور داشتند.

  • منبع خبر : ایلنا