دیدار هِیات مدیره کانون انجمن‌های کارگری آذربایجان شرقی با سرپرست تأمین اجتماعی استان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
اعضای هِیات مدیره کانون انجمن‌های کارگری آذربایجان شرقی با سرپرست تأمین اجتماعی استان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، ناصر چمنی در دیدار با یونس دباغ صادقی پور (سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی) با اشاره به معضلات و مشکلات پیش روی کارگران گفت: شعاری که در سال ابتدای سال به‌وسیله مقام معظم رهبری مطرح شد برای تحقق نیاز به همدلی و تعامل همه مسئولان دارد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی با اشاره به طلب سنگین تامین اجتماعی از دولت که فعالیت سازمان را مختل کرده است، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و تغییرات ایجاد شده در ساختار تامین اجتماعی و اینکه نسبت بیمه پردازان با مستمری بگیران هماهنگ نیست، این مشکلات هدایت مجموعه صندوق تامین اجتماعی را با پیچیدگی مواجه ساخته و مدیران این سازمان باید با جسارت و شجاعت کافی عهده‌دار مسئولیت آن شوند.

عضو پیشین شورایعالی کاربا بیان اینکه تشکل‌های کارگری در کنار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند، گفت: جامعه کارگری هیچگاه اجازه نخواهد مسیر حرکت فعلی، ذره‌ای در جهت ضایع کردن منافع و مطالبات کارگران حرکت کند.

او گفت: تشکل‌های کارگری حامی اقدامات سنجئیده مسئولان و مدیران دولتی هستند. به عنوان نمونه در بحث دستمزدها شاهد افزایش مناسبی برای حقوق کارگران هستیم این عملکرد مناسب مورد توجه است چراکه ما به عنوان تشکل کارگری یک تشکل صنفی بوده و یک تشکل سیاسی نیسیم.

چمنی با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسات مشترک و تخصصی با سازمان تأمین اجتماعی برای بررسی مسایل جامعه کارگری و بازنشستگی گفت: کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان همچنین کانون انجمنهای صنفی حرف و صنعت زیر مجموعه آن با حضور نمایندگان آگاه به مسایل قانون کار و تأمین اجتماعی می‌تواند در رفع مشکلات این حوزه کمک حال سازمان تأمین اجتماعی باشد

در ادامه این نشست یونس دباغ صادقی پور، سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: با تعاملی که بین تامین اجتماعی و فعالان کارگری ایجاد شده درهای دفاتر مدیران و کارشناسان این نهاد در کلیه شعب بر روی کارگران به ویژه تشکل‌های کارگری باز است.

او با بیان اینکه کارگران با همراهی تشکل‌های کارگری مهمترین نقش را در پیشبرد اهداف سازمان دارند، سازمان تأمین اجتماعی را متعلق به خود کارگران دانست و گفت: امیدواریم نمایندگان کارگران در قالب تشکل‌های کارگری با ارایه راهکار، پیشنهادات و انتقادات سازنده تأمین اجتماعی را در جهت دستیابی به اهداف خود که همانا رفاه هرجه بیشترجامعه کارگری و بازنشستگی می‌باشد، یاری کنند.

دباغ صادقی‌پور با اشاره به سابقه فعاایت خود در تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: خوشبختانه با شناختی از ظرفیت‌های کاری تامین اجتماعی استان دارم، امیدوارم بتوانم بیش از پیش برای تحقق برنامه‌های پیش بینی شده سازمان فعالیت نمایم.

در پایان این نشست سایر اعضای هیأت مدیره و بازرسان کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.