دلدادگی مردم مازندران به انقلاب اسلامی اثبات شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
امام جمعه موقت ساری به ناآرامی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: مردم با شرافت و دیانت، متدین مازندران در ماه‌های اخیر بزرگی و دلدادگی خود را به نظام انقلاب و شهیدان ثابت کردند اما بدانید آسیب‌های فراوانی را این اغتشاشات به پیشرفت جامعه، اقتصاد و فرهنگ وارد کرده است .

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی کارنامی در خطبه‌های نماز جمعه ساری، خود و نمازگزاران را به تقوی دعوت کرد.

وی به ناآرامی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: مردم با شرافت و دیانت، متدین مازندران در ماه‌های اخیر بزرگی و دلدادگی خود را به نظام انقلاب و شهیدان ثابت کردند اما بدانید آسیب‌های فراوانی را این اغتشاشات به پیشرفت جامعه اقتصاد فرهنگ وارد کرده است .

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه  سه رکن اساسی و اصیل نظام اسلامی در اغتشاشات اخیر نشانه گرفته شده است، افزود: یکی از سه رکن حفظ قومیت و ملیت است این مهم تئوری امام راحل بود و مقام معظم رهبری نیز ادامه دهنده این تفکر در انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کارنامی، تصریح کرد: یکی از اهداف دشمن تغییر مرز و تجزیه طلبی در اغتشاشات اخیر بوده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رود عدل و کوه آرارات ترکیه توانست قدرت جمهوری اسلامی را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی با راهپیمایی پرشور، دشمنان را از تجزیه طلبی در کشور ناامید کردند، افزود: انقلاب اسلامی با تقدیم بیش از ۲۵۰ هزار شهید توانست ملت، وطن، انقلاب و مرزهای جغرافیایی خود را حفظ کند.

امام جمعه موقت مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: دشمن با تحرکات فیزیکی در داخل کشور قصد داشت اعتقادات ملت را از بین ببرد. اما معاندان نظام اسلامی باید بدانند ملت ولایتمدار جمهوری اسلامی با اعتقادات و باورهایشان زنده هستند.

حسینی کارنامی با ابراز عقیده مبنی بر اینکه از بین بردن دیانت و پوشش حجاب ملت هدف اصلی دشمنان است و حجاب جزء مظاهر و شعائر اصلی دین است که باید مورد توجه مومنان باشد، گفت: به طوریکه در وصیت‌نامه شهدا موضوع حجاب تذکر داده شد چرا که مسائلی همچون حجاب از مظاهر دین‌داری است و ظواهر حکایت از باطن جامعه دارد.

وی با بیان اینکه رکن سوم هدف دشمنان در اغتشاشات اخیر کم کار جلوه دادن ولایت فقیه بوده است، اظهار کرد: دشمنان به نوعی به‌دنبال کنار زدن اختیارات ولایت فقیه که براساس عدالت مدیریت می‌کند، هستند.

امام جمعه موقت ساری با اعلام اینکه در طول تاریخ بیشترین لغزش‌ها از سوی خواص انجام شد، اظهار کرد: در موقعیت کنونی جامعه به وحدت، مقاومت و نقش اثرگذار مردم و خواص نیازمندیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کارنامی گفت: ۹۹ درصد مردم مازندران سواد خواندن و نوشتن دارند، ۳۴ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و ۳۳ درصد اعضای وزارت علوم را بانوان تشکیل می‌دهند که از برکات نظام اسلامی بوده است.

وی آموزش سواد رسانه‌ای و مجازی را از نیازهای جامعه دانست و افزود: بنا به تاکید مقام معظم رهبری باید سازمانی در این راستا ایجاد شود.