درخواست کارگران شهرداری‌های خوزستان برای تبدیل وضعیت استخدامی خود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
جمعی از کارگران شرکتی شاغل در مجموعه شهرداری‌های خوزستان پیگیر وضعیت تبدیل وضعیت استخدامی خود مقابل ساختمان استانداری خوزستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، شماری از کارگران شرکتی مجموعه شهرداری خوزستان که از سال گذشته بر اساس بخشنامه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌های کشور مشمول تبدیل وضعیت شغلی شده‌اند، صبح امروز در انتقاد به محقق نشدن وعده تبدیل وضعیت استخدامی خود از سوی مسئولان، مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

شماری از کارگران در تشریح مشکلات خود گفتند: حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکتی تحصیلکرده شهرداری‌های مختلف استان خوزستان هستیم که بر اساس بخشنامه سال گذشته وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مشمول تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی به قرارداد مستقیم شده‌ایم.

یکی از کارگران با بیان اینکه استانداری خوزستان از تبدیل وضعیت استخدامی کارگران مشمول این طرح خودداری می‌کند، درباره دلیل مخالفت استانداری گفت: استانداری  و سازمان امور شهرداری‌ها با استناد به رایی که ۲۲ شهریور ماه سال جاری (۱۴۰۱) از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت یکی از شاکیان خصوصی در استان گیلان صادر شده است، از تبدیل وضعیت استخدامی کارگران مشمول این طرح خوداری می‌کند.

او گفت: طبق ماده ۴ قانون آیین دادرسی و ماده ۱۳ دیوان عدالت اداری اثر ابطال مصوبات از زمان صدور رای هیات عمومی است این در حالی است که همه ما ۲۰۰ کارگر قبل از صدور این رای مراحل قانونی استخدامی خود را پشت سر گذاشته و باید تبدیل وضعیت شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امیدمان به اجرای بخشنامه طرح تبدیل وضعیت استخدامی است که وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها برای تامین امنیت شغلی کارگران آن را به شهرداری‌های کشور ابلاغ کرده‌اند، گفت: قرار بود موضوع تبدیل وضعیت شغلی ما طی سال گذشته و سال جاری مشخص شود اما سازمان امور شهرداری‌های استان خوزستان از صدور احکام کارگران مشمول کوتاهی می‌کند.

او گفت: کارگران مشمول این طرح در شهرداری‌های خوزستان همانند کارگران سایر شهره همچنان چشم انتظار کمک استاندار جدید برای تبدیل وضعیت شغلی خود هستند. کارگران امیدوارند که شخص استاندار صدای آن‌ها را بشنود چراکه‌ عدم اجرای آن آسیب جدی به امنیت شغلی کارگران شرکتی وارد می‌کند.

  • منبع خبر : ایلنا