درخواست وزیر کار از مردم برای گزارشِ فسادِ زیرمجموعه‌های وزارت کار/ فعلا پاداشی در نظر نگرفتیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
وزیر کار گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت و کلیک کردن روی دکمه‌ی سوت‌زنی، گزارش خود را در مورد فساد ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، وزیر کار در مراسم رونمایی از سامانه‌ی سوت‌زنیِ فساد گفت: تقریبا ۴۰۰ شرکت و چندین سازمان و صندوق تحت مدیریت وزارت کار و رفاه اجتماعی هستند. یکی از نگرانی‌های ما مسئله‌ی انواع مفاسد در این مجموعه‌ی بزرگ است به همین دلیل برای جلوگیری از فساد اقدامات بسیاری انجام دادیم.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی یا گزارش‌گری فساد است که امروز از این مرکز رونمایی کردیم.

عبدلملکی بیان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت و کلیک کردن روی دکمه‌ی سوت‌زنی، گزارش خود را در مورد فساد ثبت کنند.

وزیر کار در خصوص ویژگی‌های این سامانه گفت: این سامانه کاملا امن است و سرورها در اختیار وزارتخانه هستند. به علاوه گزارش‌دهندگان می‌توانند بدون اینکه نام و نشانی از خود به جا بگذارند، گزارش خود را ثبت کنند. همچنین این سامانه امکان پیگیری گزارش را به فرد می‌دهد.

عبدالملکی افزود: برای کسانی که مایل هستند به عنوان گزارش‌گر حرفه‌ای با ما همراه باشند می‌توانند اطلاعات خود را ثبت کنند، همکاران ما با آنها تماس می‌گیرند و چنانچه صلاحیت لازم را داشته باشند، می‌توانند با ما به صورت حرفه‌ای همکاری کنند.

وزیر کار در مورد پاداش افرادی که فساد را گزارش می‌کنند، گفت: ما این کار را به تازگی شروع کردیم و همکاران ما در حال بررسی ملاحظات حقوقی مربوطه هستند. فعلا پاداش خاصی در نظر نگرفتیم اما حتنا این موضوع را بررسی می‌کنیم و پاداشی در نظر می‌گیریم.

  • منبع خبر : ایلنا