حقوق کارگران مجتمع تجاری اروند بازهم به تعویق افتاد/ درخواست برای به‌روز شدن مطالبات
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران مجتمع تجاری اروند در استان خوزستان، دو ماه معوقات مزدی طلبکارند. به گفته آن‌ها؛ اخیرا مدیرعامل شرکت توسعه وسرمایه‌گذاری اروند تغییر کرده و این موضوع باعث به تاخیر افتادن حقوق کارگران شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، تعدادی از کارگران مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) با بیان اینکه مطالبات آن‌ها در حالی دو ماه به تاخیر افتاده که قبل از تغییر مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری اروند به عنوان کارفرمای اصلی مطالبات‌مان بعد از چندین سال به روز شده بود، گفتند: در این اوضاع اقتصادی که قیمت‌ها در حال افزایش است، مسئولان این مجتمع بزرگ و بین‌المللی نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران بی‌اعتنا هستند.

این کارگران با اشاره به اینکه حدود ۸۰ نفر تحت مسئولیت شرکت توسعه سرمایه‌گذاری اروند در بخش‌های نگهبانی، تاسیسات، برق، خدمات و فضای سبز در چهار مجموعه، مجتمع تجاری اروند یا (کنزالمال)، مجموعه ورزشی مرتضی علی (ع) و سازمان قدیم منطقه آزاد و شرکت اصلی (توسعه سرمایه‌گذاری اروند) مشغول کار هستند، افزودند: در حال حاضر دو ماه حقوق ما کارگران پرداخت نشده و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ا‌‌یم حقوق مهر ماه بوده که با دوم ماه تاخیر دی‌ماه جاری پرداخت شد.

کارگران با بیان اینکه برای پرداخت مزد بارها با پیمانکار، کارفرمای اصلی و مسئولان منطقه تجاری اروند صحبت کرده‌ایم، افزودند: کارگران کنزل‌المال معتقدند تغییر متوالی مدیران مشکلی از کارگران حل نمی‌کند بلکه آن‌ها خواستار دریافت به موقع دستمزهایشان هستند.

آن‌ها افزودند: از ابتدای سال جاری سه بار مدیریت شرکت توسعه وسرمایه‌گذاری اروند تغییر کرده و این موضوع با تغییر مدیران میانی و پایین دستی، مشکلات زیادی را برای کارگران شاغل در مجموعه به وجود آورده است.

آن‌ها ضمن بیان اینکه از مدیرعامل جدید شرکت توسعه وسرمایه‌گذاری اروند که از سه ماه پیش منصوب شده، انتظار داریم مطالبات مزدی کارگران را در موعد مقرر پرداخت کند، اظهار داشتند: از مدت‌ها قبل کارگران پیگیر دریافت حداقل بخشی از طلب خود از پیمانکار و سایر مسئولان بودند اما به نتیجه قابل قبولی نرسیده‌اند.

این کارگران با بیان اینکه بعید می‌دانیم پیمانکار بتواند به این زودی بدهی خود را به صورت کامل به کارگران پرداخت کند، افزوند: شواهد بیانگر این موضوع است که مشکلات کارگران مجموعه تحت مدیریت شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری اروند همچنان ادامه دارد.

به گفته آن‌ها؛ باتوجه به اینکه مبلغ طلب کارگران از پیمانکار هر ماه بیشتر می‌شود، بنابراین از مدیران منطقه آزاد تجاری اروند درخواست داریم همانند قبل تمهیدات قابل قبولی برای به‌روز شدن مطالبات کارگران زیرمجموعه شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری اروند انجام دهند.

  • منبع خبر : ایلنا