حضور پزشکیان امید به تحول و میل به مشارکت را افزایش داده‌ است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رییس ستاد پزشکیان در سیستان و بلوچستان گفت: جامعه نسبت به این ایجاد تغییر امیدوار شده اند. شاید یکی از دلایل این که میل به مشارکت بیشتر شده حضور آقای پزشکیان باشد که اندکی با انتخابات قبلی از نظر ترکیب جناح سیاسی متفاوت است و این تفاوت احساس امیدآفرینی و تحول را بیشتر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، باقر کرد رییس ستاد پزشکیان در استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگویی، درباره فضای انتخاباتی استان سیستان و بلوچستان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  الحمدالله فضا خوب است. روز به روز ضریب تمایل از بی تفاوتی منفی به سمت شرکت در انتخابات رو به افزایش است.

شیب مشارکت بالا است

وی در پاسخ به این سوال که میزان مشارکت را در استان سیستان و بلوچستان چقدر می‌توان دانست، گفت: نمی‌شود حالا تخمین زد. مذاکرات کاندیداها به پایان نرسیده و تبلیغات هنوز کامل صورت نگرفته‌ است ولی شیب مشارکت رو به افزایش است.

حضور پزشکیان امید به تحول و میل به مشارکت را افزایش داده‌ است

کرد در ادامه افزود: به امید تحول و تغییر زندگی مردم، چنین بر می‌آید که جامعه نسبت به این ایجاد تغییر امیدوار شده اند. شاید یکی از دلایل این که میل به مشارکت بیشتر شده حضور آقای پزشکیان باشد که اندکی با انتخابات قبلی از نظر ترکیب جناح سیاسی متفاوت است و این تفاوت احساس امیدآفرینی و تحول را بیشتر می‌کند.

وی عنوان کرد: مردم از نظر وضعیت اقتصادی و معیشتی در تنگنا هستند. این تحولی امیدوار‌کننده شده است و مردم امیدوارند که انشاالله در انتخابات ریاست جمهوری کسی انتخاب شود که بتواند تحولی در این مسائل و امور کشور پیش بیاورد.

جوامع دانشگاهی و روشنفکران تمایل بیشتری به پزشکیان دارند

این فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که وضعیت آرا پزشکیان در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان چگونه است، گفت: در جوامع دانشگاهی، روشنفکران و در میان پزشکان تمایل بیشتری به ایشان است. مردم هم احساس می‌کنند که قرار است یک تحولی اتفاق بیفتد و این خیلی مهم است. اولین مناظره‌ تلویزیون هم تاثیر داشته است.

قالیباف رقیب اصلی پزشکیان در سیستان و بلوچستان است

وی در ادامه یادآور شد: مسئله بعدی سوابق و مواردی است که از قبل آقای پزشکیان، در طبابتش، قضاوتش،‌ وکالتش و در همه این‌ها داشته‌ است. به هر حال مردم نسبت به آقای پزشکیان و همچنین نسبت به سایر بزگوارانی که در صحنه هستند از یک حافظه‌ای برخوردار هستند. اینجا می‌توانند، باهم قیاس نسبی کنند که کدام یکی مناسب‌تر است و انتخاب حق مردم است. تصور من بیشتر بر این است که پزشکیان با قالیباف رقابت بیشتری داشته باشد.

کرد در خصوص احتمال سفر پزشکیان به سیستان و بلوچستان گفت: این را ستاد مرکزشان در تهران تصمیم می‌گیرد. فعلا تا این لحظه هنوز از لحاظ قانونی ستادها به طور رسمی شروع به فعالیت نکردند. اما ما از خدا می‌خواهیم که ایشان به اینجا بیایند ولی تصور کنید در این شش و هفت روز فرصت خواهد شد یا خیر.

وی افزود: ضمنا فضای مجازی و تلویزیون سوابق شفاف افراد را  نشان می‌دهد و یک حسنی که این انتخابات دارد،‌ بزرگوارانی که در صحنه هستند، هر شش نفرشان دارای سابقه هستند. مردم آن‌ها را می‌شناسند و سابقه وزارت، وکالت و حتی شرکت در مجلس دارند و شناخت مطلوبی تا حالا حاصل شده‌است، منتها اگر کسی فرصت داشته باشد، بیاید و سخنرانی کند، این مطلوب تر خواهد بود.

  • منبع خبر : ایلنا