جذب ۴ هزار بیمه شده به بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان چهارمحال و بختیاری
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دهمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری و استاندار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، دهمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری و استاندار برگزار شد.

حسین تراکمه (مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری) در دهمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور استاندار و مدیران ذیربط برگزار شد، اظهار داشت: درحال حاضر ۴۹ هزار و ۶۹۴ نفر از مردم چهارمحال و بختیاری زیر پوشش این بیمه قرار گرفته اند. وی افزود: همچنین ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از افراد زیر پوشش این صندوق نیز مستمری دریافت می‌کنند.

تراکمه اضافه کرد: ۳۰ میز خدمت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در چهارمحال و بختیاری برپا شده و برنامه ریزی‌های لازم برای برپایی حداکثری آن در استان به منظور تشریح خدمات مختلف این صندوق و جذب افراد جدید صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود ۳۰ کارگزاری فعال در چهارمحال و بختیاری گفت: اصلاح و ساماندهی کارگزاران در استان نیز صورت خواهد گرفت. تراکمه با اشاره به سیل اخیر در استان و بروز خسارات ناشی از آن، ادامه داد: امید است تا با پیگیری‌های مختلف ملی و استانی، بتوانیم حدود یک هزار و پانصد نفر از مردم مناطق سیل زده استان را به طور رایگان جذب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری نماییم.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: توسعه و گسترش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باید در استان صورت بگیرد تا همه افراد به طور عادلانه از آن بهره‌مند شوند.

غلامعلی حیدری (استاندار چهارمحال و بختیاری) در دهمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: اهالی رسانه و مطبوعات و روابط عمومی‌ها برای تشریح خدمات مختلف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تمام تلاش خود را به کار گیرند. وی افزود: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، دولت موظف است بیمه را برای همگان فراهم نماید.

حیدری اضافه کرد: توسعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باید در استان و به خصوص در مناطق محروم صورت بگیرد و تمامی خدمات مختلف آن برای اقشار مختلف مردمی تشریح شود تا آنان تمایل بیشتری برای عضویت در این صندوق داشته باشند.

وی اظهار داشت: اهالی رسانه و مطبوعات باید فعالیت‌های خود را در زمینه اطلاع‌رسانی در خصوص صندوق بیمه اجتماعی بیشتر نمایند. حیدری ادامه داد: دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر در چهارمحال و بختیاری باید با ایجاد هم‌افزایی تعامل بیشتری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان داشته باشند.