تمام مسیرهای ارتباطی شهر قم با وجود بارش برف باز است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل نظارت برخدمات شهری شهرداری قم گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده و آمادگی نیروهای شهرداری برای مدیریت بارش‌های روزی جاری،تمام مسیرهای ارتباطی در این شهر باز و عبور و مرور در آن‌ها جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سید محسن میرهادی بیان داشت: با توجه به گزارش‌های پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مبنی بر بارش باران و برف در روز جاری و تداوم آن، شهرداری قم از شب قبل در سطح مناطق هشت‌گانه با آمادگی کامل به سر می‌برد و انجام اقدام‌های لازم در این زمینه برای جلوگیری از آبگرفتی معابر و زیرگذرها را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به این که ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانی شهرداری قم همه آماده‌است تا در زمان نیاز به کارگیری شود، افزود: همچنین در۱۶۰ نقطه از سطح شهر قم بسته‌های شن و ماسه آماده شده تا برای جلوگیری از لغزندگی خیابان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در صورت نیاز به استفاده از ماشین‌آلات سنگین برای برف‌روبی در سطح شهر قم این امکان وجود دارد که با رعایت اصول زیست محیطی،‌ اقدام لازم انجام شود.

میرهادی گفت: برای امشب نیز پیش‌بینی‌های لازم برای حضور نیروها و امکانات به منظور ارائه خدمات شهری به مردم قم انجام شده‌است و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم نیز برای انجام عملیات در زمان وقوع حوادث احتمالی آمادگی کامل دارد.

همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی شهرداری قم، استقرار مخازن شن و نمک با ۲۰ هزار کیسه مخلوط شن و نمک در سطح معابر شهر قم به‌منظور پیشگیری از یخ‌زدگی معابر و کنترل تردد و ایمنی شهروندان و وسایط نقلیه از جمله اقداماتی است که در قالب طرح زمستانه شهرداری قم آغاز و در صورت نیاز در هر یک از معابر شهر قم به‌روزرسانی خواهد شد؛ بیش از ۳۰۰ دستگاه مکانیزه خدمات شهری نیز در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت نیاز در اسرع وقت اقدامات لازم را به انجام برسانند.

ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم شامل ناوگان اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی و ون نیز با تمام ظرفیت در مسیرهای مختلف آماده سرویس‌دهی به شهروندان گرامی است؛ همچنین سامانه ۱۳۷ شهرداری قم به‌صورت ۲۴ ساعته به‌منظور ثبت و رسیدگی به درخواست‌های مردم در حال فعالیت است تا در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از تماس و اعلام مشکلات، رفع آن در دستور کار قرار گیرد.

لازم به توضیح است مدیرکل هواشناسی قم صبح امروز در گفت‌وگویی، بیان داشت: بارش برف که از اوایل وقت روز جاری در قم آغاز شده‌است، تا صبح فردا دوشنبه به‌صورت متناوب در این استان ادامه دارد.

مهران حیدری افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی، امروز آسمان قم ابری، مه‌آلود و در بیشتر ساعات همراه با بارش برف و باران خواهد بود.

  • منبع خبر : ایرنا