تفاهم‌نامه‌ی شهرداری و وزارت کار برای ترمیم بافت‌های فرسوده/ تشکیل تعاونی‌ها به اقتضای نیاز مردم مهم‌ترین هدف ماست
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شهردار تهران گفت: هسته‌ی مرکزی شهر و مناطق ۱۲.۱۵، ۱۶.۱۳، ۱۴.۱۰، ۹ و… فرسوده‌ترین بافت را دارند که البته مناطقی مثل ۲۰ و ۴ هم بافت فرسوده دارد اما ما محدودیتی برای این کار نداریم.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در جلسه‌ی انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین شهرداری تهران و وزارت کار در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده تهران در جمع خبرنگاران گفت: تهران ۷۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۱۲هزار هکتار آن بافت ناپایدار دارد و از این تعداد، ۴هزار و ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده است. نوسازی و ایمنی‌بخشی به بافت‌های فرسوده برای ما مهم است.

زاکانی گفت: نکته‌ی مهم دیگر در این تفاهم‌نامه، بحث تأمین مسکن است که امروز در تهران با بعد خانوار ۲.۹ ما حدود یک میلیون خانه کم داریم و بهترین جا برای ساخت و ساز، تبدیل بافت‌های فرسوده به خانه‌های ایمن است.

شهردار تهران گفت: تفاهم‌نامه‌ی امروز متفاوت از دیگر تفاهم‌نامه‌های ما در زمینه‌ی بافتهای فرسوده است. مهم‌ترین هدفِ این تفاهم‌نامه، ایجاد بستر شکل‌گیری تعاونی‌هایی است که با تجمیع و نوسازی محلی، هم محله را حفظ کنند و هم امکانی ایجاد کنند که مابه‌ازای آن کار و تلاش و فعالیت گسترده‌ای رغم بخورد که محصول آن به بالا رفتن زمینه‌ی اشتغال و فعال شدن چرخه‌ی اقتصاد در کشور و تامین نیازها می‌انجامد.

زاکانی ادامه داد: هدف این تفاهم فراتر از تعداد مسکن، ماجرای بزرگ تشکیل تعاونی‌ها به اقتضای نیاز مردم است.

شهردار تهران در مورد محلاتی که در اولویت این طرح قرار دارند گفت: هسته‌ی مرکزی شهر و مناطق ۱۲.۱۵، ۱۶.۱۳، ۱۴.۱۰، ۹ و… فرسوده‌ترین بافت را دارند که البته مناطقی مثل ۲۰ و ۴ هم بافت فرسوده دارد اما ما محدودیتی برای این کار نداریم.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به برنامه شهرداری برای کمک به توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: ما در بخش آموزش و رونق کار و همچنین در موضع پشتیبانی برای این مقصود چه ناظر به تشکیل بن پایه ها و مسائل کمک حال و چه ناظر بر ایجاد زمینه نمایشگاهی و عرضه محصولات باشد، اقدامات جدی را دنبال می کنیم.

زاکانی تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم در تفاهم با وزارت تعاون این امر را توسعه دهیم، گره ای از گره های مختلف را باز و به تولید همه گیر و مؤثر کمک کنیم تا مقدمه ای برای صادرات محصولاتی که دسترنج فعالان عرضه مشاغل خانگی است، ایجاد شود.

  • منبع خبر : ایلنا