تسویه ۸۸هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی/ مهلت سه ماهه برای معرفی وزیر کار/ آمادگی دولت برای اجرای طرح یارانه نان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
بهادری جهرمی گفت: آیین‌نامه ساماندهی کولبران و ته‌لنجی نهایی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، علی بهادری جهرمی (‌سخنگوی دولت) در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد: دولت در حرکت جهادی ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی را تسویه کرد و امسال هم در بودجه، تسویه ۹۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و در کمیسیون اقتصادی دولت این برنامه در دستور کار است.

جهرمی با تبریک اعیاد قربان و غدیر و همچنین هفته تامین اجتماعی گفت: در ماه‌های اخیر سازمان تامین اجتماعی موفق شد گام‌های مثبت و رو به جلو بردارد و برخلاف روال ماه‌های منتهی به سال گذشته که بخش زیادی از پرداختی‌های این سازمان از محل استقراض بانکی انجام و موجب تورم و خلق پول می‌شد، از آذر ماه سازمان تامین اجتماعی بدون استقراض و با تامین از سایر منابع پرداخت های خود را انجام دهد.

وی افزود: دولت در حرکت جهادی ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی را تسویه کرد و امسال هم در بودجه، تسویه ۹۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و در کمیسیون اقتصادی دولت این برنامه در دستور کار قرار دارد.

بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای ساماندهی کولبران و ملوانان و تاکید رئیس جمهور به این مساله در سفر اخیر به کردستان گفت:  آیین‌نامه ساماندهی کولبران و ته لنجی نهایی شده و به زودی ابلاغ می‌شود. حفظ کرامت و امنیت این عزیزان جز اولویت‌های دولت در این آیین نامه است.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره اینکه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی چه زمانی به مجلس معرفی می‌شود، گفت: قانون در این زمینه موعد سه ماهه را مشخص کرده که در همان مهلت قانونی وزیر رفاه به مجلس معرفی می‌شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرداخت یارانه نان و دارو اظهار کرد:  پرداخت از جیب مردم در حوزه نان افزایش پیدا نخواهد کرد. دستگاه‌ها در نانوایی‌ها در حال نصب هستند و اشراف دولت در زمینه توزیع نان بیشتر شده است.