تدوین طرح جامع استقبال از نیمه شعبان و نوروز در شهرداری قم/ آماده‌سازی ۱۷ پارکینگ و پارک‌سوار
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: طرح جامع استقبال از نیمه شعبان و نوروز در شهرداری تهیه‌شده که کمیته‌های 11 گانه در آن پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سید محسن میرهادی در جلسه کمیته خدمات شهری شهرداری قم، با اشاره به هدف‌گذاری برنامه جامع برای نیمه شعبان و نوروز در شهرداری قم برای ارائه خدمات خوب و مناسب را به زائران و مجاوران اظهار داشت: بعد از دو سال محدودیت‌های ناشی از کرونا امسال در ایام نیمه شعبان و نوروز با حجم قابل‌توجهی از مسافران و زائران به قم مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه امسال در ایام نیمه شعبان و نوروز زائران زیادی را در شهر قم میزبانی خواهیم کرد گفت: اطلاع‌رسانی و راهنمای زائرین و مسافرین، اسکان، تغییر سیما و منظر شهری، ارتقا سطح بهداشتی عمومی شهر از نظافت، شستشو و رفع آلودگی، ارتقا ایمنی و امدادرسانی و تهیه مایحتاج و نظرسنجی از زائرین و مسافرین ازجمله اقداماتی بوده که توسط کمیته‌های ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر در حال برنامه‌ریزی و اجراست.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: طرح جامع استقبال از نیمه شعبان و نوروز در شهرداری تهیه‌شده که کمیته‌های ۱۱ گانه در آن پیش‌بینی‌شده است؛ همچنین ستادهای ویژه نیمه شعبان با هشت ستاد در منطقه جمکران و هشت ستاد در مبادی ورودی شهر پیش‌بینی‌شده که توسط مناطق مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵ پایگاه اطلاع‌رسانی در اطراف مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی می‌شود، ابراز کرد: مسیرهای دسترسی توسط کمیته حمل‌ونقل تهیه‌شده که پس از نهایی شدن در اختیار مردم و دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

میرهادی با اشاره به اینکه ۱۷ پارکینگ و پارک‌سوار برای نیمه شعبان آماده‌شده است، گفت: این پارکینگ‌ها بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار مساحت دارند که در حال نهایی شدن است و تکمیل این پارکینگ‌ها نیازمند خدمات بوده که کمیته‌های مختلف باید برای راه‌اندازی آن همکاری کنند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۷ آماده اطلاع‌رسانی است که اطلاعات موردنیاز زائرین پس از نهایی شدن در اختیار این سامانه قرار خواهد گرفت.