تاکید سازمان فنی و حرفه‌ای بر مهارت آموزی به زندانیان و سربازان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون سازمان فنی‌ و حرفه‌ای گفت: باید فرهنگ مهارت‌آموزی توسعه و ارتقاء یابد تا زندانیان بتوانند بعد از آزادی، روی پای خود بایستند و زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه امروز سربازان و زندانیان نیاز به مهارت‌آموزی دارند، گفت: دولت تأکید بر مهارت‌آموزی و زمینه ایجاد اشتغال برای سربازان وظیفه و زندانیان دارد.

امیر میمنت‌آبادی (معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی، یک رکن اساسی برای توسعه سرمایه انسانی و رسیدن به اهداف توسعه پایدار است، اظهار داشت: توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای جزء برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان است.

وی گفت: این سازمان، متعلق به یک مجموعه و اداره خاص نیست، بلکه یک تشکیلات در اختیار همه دستگاه‌هاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: باید فرهنگ مهارت‌آموزی توسعه و ارتقاء یابد تا زندانیان بتوانند بعد از آزادی، روی پای خود بایستند و زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشند.

میمنت‌آبادی اظهار کرد: رشته‌ها و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای، متعلق به همه جوانان و دستگاه‌های اجرایی است و انتظار می‌رود که سازمان‌ها در رسیدن به اهداف مورد نظر، این مجموعه را کمک و همراهی کنند.

درخواست از خانواده‌ها برای ارتقای آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای

وی بیان کرد: توسعه دانش و علم، نیاز به ارتقاء فنی‌وحرفه‌ای و رشته‌های این حوزه دارد که بایستی خانواده‌ها نیز در زمینه ترویج این فرهنگ همکاری داشته باشند که تنها به مدرک‌گرایی و صرف گرفتن مدرک تحصیلی در دانشگاه‌ها فکر نکنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: اکنون در عین حال که نرخ بیکاری بالاست و برای مسئولان نظام و دولت قابل قبول نیست، نیاز به کار و کارگر و افراد ماهر نیز وجود دارد؛ یعنی بیکاری و نیروی کار احساس می‌شود.

میمنت‌آبادی در پایان، جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کرد و یادآور شد: آثار و برکات تفکر بسیجی جبهه مقاومت را در اتفاقات اخیر به واضح مشاهده و احساس کردیم که چطور در برابر دشمنان ایستادگی و آنان را وادار به شکست کردند.