تاخیر شش ماهه در پرداخت حقوق کارگران شهرداری منطقه سه خرم آباد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
پرداخت دستمزد تعدادی از کارگران بخش خدمات منطقه سه شهرداری «خرم آباد» در استان لرستان حدود شش ماه به تاخیر افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»،آ تعدادی از کارگرانی که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری در«شهرداری منطقه سه خرم آباد» به کارهای خدماتی مشغول‌اند؛ حدود شش ماه دستمزد و بیمه معوق طلبکارند. این کارگران روز گذشته (دوم اسفند ماه) با مراجعه به ساختمان استانداری، به افزایش مطالبات خود اعتراض کردند.

به گفته این کارگران، شهرداری منطقه سه خرم آباد؛ بخشی از معوقات مزدی و بیمه‌ای آن‌ها مربوط به پیمانکاران قبلی است و مابقی از سوی پیمانکار فعلی در سال جاری پرداخت نشده است.

به ادعای آن‌ها، دلیل مشکل به وجود آمده این است که مسئولان شرکتهای پیمانکاری به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی امکان به موقع پرداخت حقوق کارگران را ندارند.

کارگران منطقه سه شهرداری خرم آباد می‌گویند: پرداخت مابقی معوقات حقوقی کارگران برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی و اینکه در آستانه سال نو قرار داریم، ضروری است و علاوه بر آن کارفرما باید امنیت شغلی آنان را تامین کند.

این کارگران با اشاره به تداوم مشکلات شغلی و مزدی خود با تغییر پیمانکاران مختلف می‌گویند: مسئولان شهری نباید اجازه بدهند پیمانکاری بدون تسویه حساب با کارگران از شهرداری خارج شود بلکه باید تمام کمال صورت وضعیت‌های مالی خود را از شهرداری دریافت کند.

به گفته آنان، شهرداری باید از کارفرمای بخش پیمانکاری ضمانت‌نامه‌های لازم را برای اجرای تعهدات عمرانی و پرداخت حقوق کارگران اتخاذ کند.