بخش خصوصی واقعی نشود، توسعه اتفاق نخواهد افتاد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
یک فعال اقتصادی گفت: بخش خصوصی واقعی نشود، توسعه اتفاق نخواهد افتاد. مسئولان و دولت‌مردان  بعد از اتمام سمتشان باید از دولت و اقتصاد دولتی و نیمه دولتی جدا شوند.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از گلستان، محمد حسین علی اصغری اظهارکرد: اگر مسئولین و دولت‌مردان موفقیت و پیشرفت می‌خواهند، باید مسیر فعالیت و سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصیِ واقعی باز شود. اگر می‌خواهیم شاهد رشد اقتصادی در کشور باشیم، باید به مرور زمان بخش خصوصی قدرتمند شده و نقش دولت کمرنگ شود. اگر کسانی از حاکمیت علاقه به فعالیت اقتصادی دارند، باید بصورت کاملا خصوصی بدون رانت و سواستفاده کار اقتصادی انجام دهند.

علی اصغری ادامه داد: سیاست‌ها و قوانین سنگین داخلی، باعث شده بخش خصوصی در کشور ضعیف شود. زیرا‌که بخش خصوصی احتیاج به سرمایه در گردش و در مواردی نیز نیاز به تأمین ارز برای خرید ماشین‌آلات دارد.

وی تصریح کرد: روند واگذاری‌های بخش خصوصی  موفقیت‌آمیز نبوده و حتی واگذاری‌ها به بخش خصوصی به مفهوم واقعی صورت نگرفته است. رشد تولید زمانی صورت می‌گیرد که جلوی واردات قاچاق گرفته شده و کلیه واردات و صادرات بصورت قانونی زیر نظر دولت انجام شود.

وی بیان کرد: راه اعتمادسازی برای توسعه اقتصادی این است که وابستگان به دولت و حاکمیت بعد از اتمام سمتشان از اقتصاد دولتی و نیمه دولتی جدا شوند؛ چون تا بخش خصوصی واقعی نشود، توسعه اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گلستان گفت: هنوز ازهمه ظرفیت‌های اقتصادی گلستان به درستی استفاده نشده است.دولت باید از ظرفیت کشورهای همسایه برنامه داشته وازهمه توانمندی‌ها استفاده کند.