با وعده‌ی عدالت در پرداخت از طرح ساماندهی نمی‌گذریم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رامین اناری گفت: ما به دنبال طرح ساماندهی و حذف پیمانکاران هستیم و اجازه نمی‌دهیم با وعده‌ی عدالت در پرداخت این مطالبه‌مان را کنار بگذارند. می‌گویند شرکت‌های واسطه‌ای در اروپا هم در حال گسترش است، در کدام کشور اروپایی در طول ۳ ماه ۱۳ خودکشی اتفاق می‌افتد؟

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، نشست هم‌اندیشی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت امروز، دوشنبه، ۱۴ آذرماه، با حضور فداحسین مالکی (عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس)، علی خدایی (نماینده کارگران در شورایعالی کار) و رامین اناری (نماینده کارگران پیمانکار) در مجموعه‌ی فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

رامین اناری در این همایش گفت: مطالبه‌گری ما در مسیر قانونی است. این آخرین همایش ما نیست و تا احقاق حق خود یک میلی‌متر هم عقب‌نشینی نمی‌کنیم. حق با ماست و ما تا رسیدن به آن مقاومت می‌کنیم.

اناری گفت: طرح ساماندهی را از بهمن سال ۹۸ با ۲۳۲ نفر زیر مجموعه‌ی وزارت بهداشت آغاز کردیم. در جریان حرکت در این مسیر، تمام اسنادی که پیش از این در مجلس برای تبدیل وضعیت نیروها در کمیسیون اجتماعی وجود داشت را بیرون کشیدیم و این طرح را سراسری پیگیری کردیم.

وی گفت: مسیری که تا امروز طی کردیم بسیار سخت و دشوار بود و به جرات می‌گویم اگر راهنمایی‌های آقای خدایی نبود تا الان ناامید شده بودیم.

این فعال کارگری گفت: بارها قرار شده این طرح به صحن علنی مجلس بیاید اما این اتفاق نیفتاد. آخرین بار نیز وعده دادند ششم آذرماه طرح به صحن می‌رسد، چه شد؟ شک نکنید که افرادی در راهروهای مجلس رفت وآمد می‌کنند و پیگیر هستند تا طرح ساماندهی به نتیجه نرسد. پای ملیاردها پول در میان است، شوخی نیست!

اناری تصریح کرد: وقتی سرانه‌ی یک کارگر ۱۱ میلیون تومان است اما تنها ۴ میلیون تومان به جیب آن کارگر می‌رسد، یعنی عده‌ای سودهای خوبی از شرکت‌های پیمانکاری به دست می‌آورند. این اختلاف در پرداختی برای چیست؟ شرکتهای پیمانکاری این پول را برای ارائه‌ی کدام خدمات از جیب کارگر بیرون می‌کشند؟ شرکتی که هشت سال پی‌درپی به عنوان شرکت پیمانکاریِ مجموعه انتخاب شده در کدام مناقصه برنده شده است؟ همین‌ها مخالفان طرح ساماندهی هستند.

وی بیان کرد: برخی به جای طرح ساماندهی از عدالت در پرداخت می‌گویند، ما به دنبال طرح ساماندهی و حذف پیمانکاران هستیم و اجازه نمی‌دهیم با وعده‌ی عدالت در پرداخت این مطالبه‌مان را کنار بگذارند. می‌گویند شرکت‌های واسطه‌ای در اروپا هم در حال گسترش است، در کدام کشور اروپایی در طول ۳ ماه ۱۳ خودکشی اتفاق می‌افتد؟

نماینده کارگران پیمانکاری خطاب به رئیس‌جمهور گفت: در زمان انتخابات و بعد از انتخابات و زمانِ رأی اعتماد به وزرا، از طرح ساماندهی گفتید اما بعد از اینکه رئیس سازمان امور استخدامی‌تان را انتخاب کردید نظرتان ۱۸۰درجه تغییر کرد!

وی به صحبتهای رئیس سازمان امور استخدامی کشور اشاره کرد و گفت: آقای میثم لطیفی می‌گویند نیروهای پیمانکاری بی‌سواد هستند، ما از ایشان می‌خواهیم یک مناظره با بی‌سوادها در رسانه‌ی ملی راه بیندازند تا ببینیم چه کسی بی‌سواد است.

اناری گفت: هدف ما بریدن دست مافیا است. رهبری از امنیتِ شغلی کارگران صحبت کردند چرا به صحبت‌های ایشان عمل نمی‌کنید؟ با عدالت در پرداخت نمی‌توانید امنیتِ شغلی را به نیروی کار برگردانید بلکه این اتفاق با حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیتِ نیروها محقق می‌شود.

  • منبع خبر : ایلنا