بازگشایی بلوار شهیدان برقعی میراث تاریخی قم را از گمنامی خارج می‌کند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افتتاح بلوار شهیدان برقعی، گفت: با بازگشایی این محور عملاً تعداد زیادی از بافت های تاریخی و مغفول مانده قم از حالت مجهولیت و گمنامی خارج خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محمود مسگری امروز در آیین افتتاح رسمی بلوار شهیدان برقعی و ۱۹ پروژه خدماتی، فرهنگی و تفریحی در سالن رضوان شهرداری قم، اظهار داشت: مردم این منطقه بیش از نیم‌قرن برای بهره‌برداری از این طرح رنج‌کشیده بودند و بخشی از مسیر این پروژه از سال‌های گذشته به‌صورت جزئی تخریب‌شده بود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای پیشبرد سریع‌تر این پروژه ترافیکی اعضای شورای اسلامی شهر قم به‌صورت چهره به چهره و خانه به خانه با اهالی و شهروندان صحبت کرده بودند.

وی با اشاره به قرارگیری بخشی از این پروژه در بافت تاریخی شهر، یادآور شد: با باز شدن این مسیر، برخی بافت‌های تاریخی مغفول مانده مانند بیت تاریخی آیت‌الله بهاءالدینی، مدرسه مومنیه، محله سفیدآب و سایر اماکن تاریخی بازگشایی‌شده است.

مسگری یادآور شد: با بازگشایی این محور عملاً تعداد زیادی از بافت های تاریخی و مغفول مانده قم از حالت مجهولیت و گمنامی خارج خواهند شد.

وی با اشاره به‌ضرورت دوطرفه شدن خیابان آذر برای جلوگیری از ایجاد خسارت به کسبه این محله از شهر قم، تصریح کرد: تعیین تکلیف اطراف بقعه مبارکه چهل اختران و تعیین تکلیف مسجد امام زین‌العابدین(ع) دو مساله مهمی است که انتظار می‌رود برای افزایش رفاه حال شهروندان هر چه زودتر مشخص شود.