بازهم سنگ‌اندازی سازمان امور استخدامی/ تکرار ادعای لزوم برگزاری آزمون برای تبدیل وضعیت کارکنان دولت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رامین اناری گفت: هر بار که نمایندگان می‌خواهند طرح ساماندهی را به صحن بیاورند و قضیه جدی می‌شود، آقای لطیفی با اظهارنظر و هر بار بکار بردن کلیدواژه‌های یکسانی مانند «آزمون» و «صلاحیت»، کار را منتفی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، در روزهای اخیر لطیفی (رئیس سازمان امور استخدامی) در گفتگویی با رسانه‌ها، دوباره از موضع مخالفت با طرح ساماندهی درآمده و به گفته‌ی رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی سراسر کشور) کارشکنی نموده است.

اناری اضافه می‌کند: هر بار که نمایندگان می‌خواهند طرح ساماندهی را به صحن بیاورند و قضیه جدی می‌شود، آقای لطیفی با اظهارنظر و هر بار بکار بردن کلیدواژه‌های یکسانی مانند «آزمون» و «صلاحیت»، کار را منتفی می‌کند.

او ادامه می‌دهد: اینبار هم ادعا کرده نیروها نمی‌توانند تبدیل وضعیت شوند الا به شرط آزمون؛ آخر نیروی متخصص و باسابقه‌ای که سال‌ها خون دل خورده و تجربه آموخته، در کدام آزمون باید شرکت کند؛ هدف طرح ساماندهی حذف کامل پیمانکاران و دست‌های واسطه است؛ چرا سازمان امور استخدامی با حذف واسطه‌ها و دلالان تا این اندازه مخالف است و مدام سنگ‌اندازی می‌کند. آیا این اظهارات مصداق روشن التهاب‌افرینی و ایجاد نارضایتی در جامعه‌ی هدف چند هزار نفری طرح ساماندهی نیست؟

به گفته‌ی این فعال کارگری، دولت توضیح بدهد و بگوید چرا رئیس سازمان امور استخدامی با امنیت شغلی و امید به آینده‌ی کارگران مخالف است و هر بار طرح قرار است به سرانجام برسد، پابه میدان می‌گذارد و می‌گوید کار نشدنی‌ست!

اناری در پایان تاکید می‌کند: نمایندگان مجلس نباید در مقابل این بحث‌های انحرافی که مدیران دولتی طرح می‌کنند، عقب بنشینند، طرح را مصوب کنند و به شورای نگهبان بفرستند؛ طرح بار مالی ندارد و قرار نیست مرجوع شود؛ در این مرحله انتظار داریم هیات رئیسه مجلس تعلل نکند و طرح را به صحن بیاورد.

  • منبع خبر : ایلنا