ایجاد ۱۵۰۰ جای پارک خودرو در قم / شناسایی پلاک‌های مستعد پارکینگ
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از ایجاد بیش از 1500 جای پارک جدید خودرو در 34 نقطه از شهر قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سید امیرعباس صفوی با اشاره به تشکیل کارگروه راهبری پارکینگ به دستور شهردار قم اضافه کرد: این کارگروه با محوریت معاون حمل‌ونقل و با حضور تمام معاونت‌ها جلسات منظمی برای حل معضلات این حوزه دارد.

وی با اشاره به بررسی‌ روش‌های مختلف برای تأمین پارکینگ در شهر قم گفت: یکی از این راه‌ها ایجاد پارکینگ زیر مدارس شهر است که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه با همکاری انجمن خیرین مدرسه‌ساز و آموزش‌وپرورش به امضا رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه برای این موضوع مدارس جدید و دارای ظرفیت انتخاب می‌شوند افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد، زمین از آموزش پرورش، ساخت و یا هزینه ساخت از شهرداری باشد که در حال حاضر سهم هر ارگان در حال کارشناسی است و مدرسه‌ای نیز مدنظر قرار دارد.

صفوی گفت: ما امکانات خوبی در شهر قم داریم که اگر هدف‌گذاری شوند، می‌توانیم در امر پارکینگ یک مرحله جلوتر رفته و قسمتی از مشکل پارکینگ شهر را حل کنیم.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده، تکمیل بانک اطلاعات پلاک‌های مستعد برای ایجاد پارکینگ است. بر همین اساس تولید هزار و ۵۰۰ محل پارک جدید در ۳۴ نقطه با مساحت حدود ۴۰ هزار و ۷۴ مترمربع در دست اجرا است.