ایجاد ترافیک در شب ۲۱ ماه رمضان به علت حجم بالای زائران و مسافران در قم/ تدارک تمهیدات ترافیکی برای شب ۲۳ رمضان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه ترافیک شب بیست و یکم ماه رمضان در قم غیرقابل‌پیش‌بینی بود، ابراز کرد: در این شب تعداد زیادی زائر وارد شهر قم شدند و اوج سفرها به سمت مسجد مقدس جمکران برای شرکت در مراسم احیا بود که این شرایط غیرقابل‌انتظار بوده و علیرغم برنامه‌ریزی‌ها با مشکلاتی روبرو شدیم.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مسعود طبیبی، با اشاره به استقبال پر شور همشهریان، زائران و مسافران از برنامه‌های شب‌های قدر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: با عنایت به اینکه با پایان مراسم جمعیت زیادی به سمت پارکینگ‌ها حرکت می‌کنند، با هماهنگی انجام‌شده مقرر شد هزینه پارکینگ هنگام ورود اخذ شود تا در خروجی دچار ترافیک نشویم.

وی با تأکید بر اینکه ترافیک شب بیست و یکم ماه رمضان در قم غیرقابل‌پیش‌بینی بود، ابراز کرد: در این شب تعداد زیادی زائر وارد شهر قم شدند و اوج سفرها به سمت مسجد مقدس جمکران برای شرکت در مراسم احیا بود که این شرایط غیرقابل‌انتظار بوده و علیرغم برنامه‌ریزی‌ها با مشکلاتی روبرو شدیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در چنین ایامی از دیگر منابع اطلاعاتی مانند پلاک خوان های سازمان راهداری بتوانیم از افزایش سفرها به قم آگاه شویم و بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شب‌های قدر برخی چراغ‌های چشمک‌زن راهنمایی به حالت سه‌زمانه تغییر وضعیت داد، اضافه کرد: مقرر شد در شب بیست و سوم نیز در تمامی تقاطع‌ها  که راهور اعلام نظرکرده این وضعیت اعمال شود تا آرام‌سازی جریان را تا پاسی از صبح ادامه دهیم.

طبیبی ادامه داد: از نیروهای همکار در پلیس راهور ناجا به علت تلاش‌های خوب و همکاری‌های مناسب تشکر می‌کنیم و تلاش داریم با همکاری و هم‌افزایی وضعیت خوبی را برای زائران و مجاوران فراهم کنیم.