اندیشیدن تمهیدات لازم برای نیمه شعبان و ایام نوروز/ از تدوین نظام حرکتی و ایجاد پارکینگ تا ساماندهی ۶ بوستان برای استراحتگاه
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: آماده‌سازی شهر برای حضور زائران و شهروندان و آماده‌سازی پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها برای نیمه شعبان و ایام نوروز صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سید محسن میرهادی در خصوص برنامه‌های مدیریت شهری در نوروز و ایام شعبانیه اظهار داشت: بعد از دو سال ممنوعیت سفرها، در این ایام پایانی سال کار ویژه‌ای در استان و شهر جهت خدمت‌رسانی به زائران و مسافران آغاز شد و به دلیل افزایش حضور زائران و مسافران، ۱۱ کمیته تشکیل و جلساتی برای ارائه خدمات مطلوب انجام شد.

به گفته وی، آماده‌سازی شهر برای حضور زائران و شهروندان و آماده‌سازی پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها در این ایام بخشی از فعالیت‌هاست که در این راستا ۱۶۰ هکتار پارکینگ و پارک‌سوار در جمکران ساماندهی شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم افزود: این پارکینگ‌ها مختص اتوبوس، خودروهای سواری و موتورسیکلت است و بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز جهت بحث حمل‌ونقل عمومی و فوریت‌های اورژانسی پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه از حرم تا جمکران نیز ایستگاه‌های صلواتی و مسیر پیاده‌روی پیش‌بینی‌شده است، ابراز کرد:بیش از ۱۲۰ ایستگاه صلواتی درخواست ارائه خدمت در بلوار پیامبر اعظم(ص) را داشتند.

میرهادی با تأکید بر اینکه ساماندهی سرویس بهداشتی و استراحتگاه‌های نوروزی و اعیاد شعبانیه از دیگر پیش‌بینی‌های لازم در ورودی شهر است، گفت: در این زمینه برای بوستان‌ها و جمکران ۱۵۹۶ چشمه سرویس بهداشتی آماده‌سازی شده که ۱۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: از این تعداد ۴۲۴ چشمه سرویس بهداشتی در جمکران و اطراف است که ۲۷ درصد افزایش سرویس بهداشتی نسبت به سال‌های گذشته داریم.

وی بازرسی از استراحتگاه‌ها و بوستان سطح شهر در این ایام را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: در این ایام به‌طور ویژه تمامی بوستان‌ها و نمازخانه‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرد تا در صورت وجود نواقص، مشکلات در اسرع وقت رفع گردد؛ همچنین استراحتگاه‌هایی مانند بوستان فدک در ورودی قم، بوستان امام رضا(ع) در ورودی اراک، بوستان نیایش در جمکران و سه بوستان دیگر پیش‌بینی‌شده که در آن نصب چادر مانعی ندارد.

میرهادی در مورد اجرای طرح ترافیکی در ورودی به مسجد عنوان کرد: برای ورود به مسجد مقدس جمکران ۵ مسیر پیش‌بینی‌شده که زائرینی که به مسجد می‌آیند از مسیر جاده قدیم اصفهان -بلوار غدیر، جاده سلفچگان به قم و بزرگراه جعفریه قم و آزادراه تهران و قم به جمکران و آزادراه کاشان به سمت جمکران تردد دارند.